А който веднъж е шофирал автомобил със системата quattro, повече не желае да кара нищо друго. Защо? Защото тази задвижваща концепция предава мощността по възможно най-пълноценен начин към пътя. Върховата технология quattro предлага динамика и сигурност, като едновременно с това създава едно ексклузивно, единствено по рода си удоволствие от шофирането. Едно Audi със задвижване quattro успява да стигне безпроблемно и там, където автомобилите със само един задвижващ мост вече не могат да се справят - например при наличие на хлъзгава или неасфалтирана настилка.
Специално съобразено с нуждите на всеки модел на Audi, задвижването quattro се предлага в различни изпълнения. В компактните моделни семейства с напречно разположен двигател се използва ламелен съединител на задния мост, с хидравличен принцип на действие и електронно управление. При спортния модел с централно разположен двигател R8 ламелният съединител е разположен на предния мост. Тези две активни системи разпределят въртящия момент гъвкаво между двата моста, в зависимост от моментната ситуация.
Самоблокиращият централен диференциал, който намира приложение в много от моделите на Audi с надлъжно монтиран отпред двигател, представлява напълно механична планетарна трансмисия. В стандартни условия той предава въртящия момент в съотношение 40:60 между предните и задните колела.
За някои от върховите модели се предлага и опция за спортен диференциал на задния мост. Със своите допънителни електрохидравлично управлявани ламелни съединители той е в състояние активно да разпределя въртящия момент между колелата на задния мост. В екстремни случаи технологията е в състояние да прехвърли почти целия въртящ момент върху едно от колелата на задния мост, като по този начин притиска автомобила в завоите и на практика елиминира склонността към недозавиване.
Вече 40 години технологията quattro води Audi напред. С над осем милиона произведени автомобила, благодарение на технологията quattro марката Audi е най-успешният премиум-производител на автомобили с постоянно задвижване на четирите колела. А благодарение на Audi lunar quattro технологията се насочва дори към луната. quattro е крайгълен камък в историята на Audi и автомобилостроенето като цяло - нито един друг производител не е съумял през 1980 година да пусне в производство бързодействаща, лека система за задвижване на четирите колела.
Технологията дебютира през 1980 на автомобилния салон в Женева в така наречения модел Ur-quattro. През 1986 година Audi заменя механичния блокиращ диференциал на първото поколение с Torsen-диференциал, който е в състояние да променя съотношението на предавания между двата моста въртящ момент, през 2005 година следва планетарната трансмисия с асиметрично, динамично основно разпределение на тягата между двата моста. До днес централно разположените самоблокиращи диференциали на Audi се усъвършенстват непрекъснато и са се превърнали в еталон за безкомпромисно сцепление и динамика при същевременно ниско тегло.
Задвижването на четирите колела quattro е един от основополагащите елементи за Audi. Марката не спира да акцентира върху тази система - с нови модели и нови технологии. quattro е от ключово значение и за мобилността на бъдещето с изцяло електрифицирано задвижване.
Системата за задвижване на всички колела quattro е крайъгълен камък за престижа на Audi. В моментамарката затвърждава технологията - с нови модели и нови технологии. Quattro в електрифицирана задвижваща система представлява напълно нова концепция за мобилността на бъдещето.
С технологията quattro Audi е отбелязала и многобройни триумфи в моторните спортове. Рекордът до момента: четири титли в Световния рали шампионат, шест победи в прочутото изкачване на хълм Пайкс Пийк (САЩ), една титла в американските серии TransAm, две титли в DTM, единадесет национални шампионата за супертурнирни автомобили и една Световна купа за туристически автомобили. Най-новата победа за технологията quattro: Матиас Екстрьом и неговият частен раликрос отбор EKS спечелиха титлите "Световен шампион при пилотите" и "Световен отборен шампион" в Световния раликрос шампионат на FIA с Audi S1 EKS RX quattro в края на ноември.