-
Търсене
I. Общи въпроси свързани с Мярката за изграждане на доверие
1. Какви права имат потребителите съгласно Мярката за изграждане на доверие (ТВМ)?
Чрез Мярката за изграждане на доверие, Volkswagen информира своите клиенти, че ще разгледа всички оплаквания, за които е установено, че са възникнали в резултат на прилагането на техническата мярка върху превозни средства с дизелови двигатели тип EA189 и които се отнасят за определени части на двигателя и системата за обработка на отработените газове.
Мярката за изграждане на доверие обхваща общо 11 компонента в системата за рециркулация на отработените газове(EGR), горивовпръскващата система за гориво и системата за отработените газове: ламбда сонда, температурен датчик, превключвателен клапан за EGR, клапан за EGR, диференциален датчик за налягане на EGR, инжектор, помпа за високо налягане, горивен рейл, клапан за управление на налягането, датчик за налягане, горивопроводи с високо налягане.
Мярката за изграждане на доверие е валидна за срок от 24 месеца от момента на провеждане на техническото решение на автомобила или до достигане на общ пробег от 250 000км (което настъпи първо) спрямо момента на претенцията.
Естествено това важи за всички автомобили, които вече са актуализирани.
Мярката за изграждане на доверие няма отношение към позицията на Фолксваген, че техническите мерки не се отразяват отрицателно върху дълготрайността на двигателя и системата за отработените газове. Регулаторните органи са потвърдили, че техническите мерки отговарят на всички законови изисквания и нямат неблагоприятно въздействие върху данните за консумация на гориво, стойностите на емисиите на CO2, мощността на двигателя, максималния въртящ момент и шумовите емисии. С Мярката за изграждане на доверие Volkswagen изпраща ясен сигнал, че актуализацията не се отразява отрицателно върху дълготрайността на автомобила. Тази мярка трябва да служи за укрепване на доверието на клиентите в техническата мярка и трябва да насърчи повече клиенти да актуализират автомобилите си.
На разположение е подробна информация относно условията на Мярката за изграждане на доверие при всички оторизирани дилъри и сервизи за тяхната съответна марка превозно средство, както и онлайн.
Разбира се, всички клиенти могат също така да се свържат с техния консултант чрез писмо, по имейл или телефон.
2. Кои марки предлагат Мярката за изграждане на доверие и кои модели са засегнати?
Мярката за изграждане на доверие се прилага по отношение на всички модели на Volkswagen, Audi, Seat, Skoda и Volkswagen Commercial Vehicles с дизелови двигатели тип EA189, които са получили техническата мярка.
3. В кои държави е приложима Мярката за изграждане на доверие?
Мярката за изграждане на доверие се прилага в рамките на целия свят, с изключение на Съединените щати, Канада и Южна Корея, които са обект на различни установени правила.
Клиентите скоро ще имат възможност да получат подробна информация относно условията на Мярката за изграждане на доверие от всички оторизирани дилъри и сервизи на моторни превозни средства от съответната марка, както и онлайн.
[В случай че услугата, свързана с обслужване на клиенти е налице на съответния пазар: Разбира се, всички клиенти могат също така да се свържат с назначеното лице за контакт, отговорно за обслужването на клиенти чрез писмо, електронна поща или по телефона.]
4. По отношение на кого се прилага Мярката за изграждане на доверие?
Мярката за изграждане на доверие ще бъде предложена по отношение на всички клиенти на Volkswagen, Volkswagen Commercial Vehicles, Audi, SKODA и SEAT, чиито автомобили са оборудвани с дизелов двигател тип EA189 и чието превозно средство е станало обект на оттегляне[1] за търговски цели, в резултат на обстоятелства свързани с характеристики на дизеловото гориво. Тя се прилага само по отношение на превозни средства, чийто пробег е по-малък от 250 000 км към момента на внедряване на Мярката за изграждане на доверие. За да отговарят на условията, клиентите трябва да представят доказателство, в уверение на това че всички препоръчани и указани от производителя дейности, свързани със сервиз и поддръжка са извършени (т.е. това важи за автомобили с пълно сервизно досие и история).
Обхватът на Мярката за изграждане на доверие се отнася и до всички клиенти, чиито одобрени превозни средства вече са получили техническата мярка, от датата на нейното получаване (при условие, че са спазени всички останали изисквания, свързани с Мярката за изграждане на доверие). Мярката за изграждане на доверие е свързана с идентификационния номер на превозното средство и би разширила своите граници на действие, включвайки потенциалния нов собственик, в случай че превозното средство бъде продадено в рамките на 24-месечния период обхванат от критериите за приложимост.
Мярката за изграждане на доверие се прилага в рамките на целия свят, с изключение на Съединените щати, Канада и Южна Корея, които са обект на различни установени правила.
II. Подробни въпроси свързани с Мярката за изграждане на доверие
5. Какво трябва да направи клиент при закупуване на употребяван автомобил, който все още не е с актуализиран софтуер?
Моля, свържете се с Вашия партньор (дилър) на Volkswagen, Audi, Škoda или Seat.
6. Как ще се осъществи за първи път връзка с клиенти с автомобили, за които се отнася Мярката?
Моля, обърнете се към Вашия партньор (дилър) на Volkswagen, Audi, Škoda или Seat.
Дали клиентът отговаря на условията се решава от съответния оторизиран сервизен център на базата на информацията, предоставена от клиентите (в съответствие с това кой носи доказателствената тежест), в тясно сътрудничество с отдела за обслужване на клиенти за съответната марка от групата Volkswagen.
7. Аз съм собственик на превозно средство, за което се отнася Мярката, и живея в една от 27-те държави-членки на ЕС. Реших да не участвам в мярката за актуализация на софтуера. Разрешено ли ми е да продължа да шофирам в Германия (например на почивка)?
Да.
8. Кои компоненти са включени в обхвата на мярката за Изграждане на Доверие?
Мярката за изграждане на доверие обхваща общо 11 компонента, свързани със системата на рециркулация на отработените газове, системата за впръскване на горивото и системата за последваща обработка на емисиите: ламбда-сонда, температурен датчик, EGR превключващ клапан, EGR клапан, EGR сензор за диференциално налягане, инжектор, помпа за високо налягане, горивна релса, клапан за регулиране на налягането, датчик за налягане, тръбопроводи за високо налягане.
Мярката за Изграждане на Доверие не влияе на позицията на Volkswagen относно това, че техническите мерки не оказват отрицателно въздействие върху дълготрайността на двигателя и неговите компоненти. Регулаторите потвърдиха, че техническите мерки отговарят на всички законови изисквания и не оказват неблагоприятно въздействие върху стойностите на разхода на гориво, стойностите на емисиите на CO2, мощността на двигателя, въртящия момент и шумовото замърсяване.
Клиентите скоро ще имат възможност да получат подробна информация относно условията на мярката за изграждане на доверие от всички оторизирани дилъри и сервизи на моторни превозни средства от съответната марка, както и онлайн.
9. Кои сервизни идентификационни номера съответстват на 11-те компонента на Мярката за изграждане на доверие?
11-те компонента на Мярката за изграждане на доверие съответстват на следните 15 сервизни идентификационни номера:
Сервизен
идентификационен
номер
Описание
2330
Тръбопровод високо налягане
2340
Инжектор
2357
Ламбда-сонда
2358
Температурен датчик
2370
Горивна релса
2371
Клапа за регулиране на налягането
2372
Датчик за налягането
2373
Разпределителна релса
2374
Помпа за високо налягане
[2379 за Skoda] [2649 за всички останали марки]
[корпус на дроселова клапа] [EGR част на дроселова клапа]
2637
EGR превключващ клапан
2639
Клапан за рецилкулация на отработени газове
2643
Устройство за охлаждане на рецилкулация на отработени газове
2672
Температурен датчик за емисии
2675
Сензор за диференциално налягане на рециркулацията на отработените газове
10. Откога и за какъв времеви период ще бъде прилагана Мярката за изграждане на доверие? Приложима ли е тя със задна дата и по отношение на клиенти, които вече са извършили съответните актуализации по отношение на своя автомобил?
Мярката за изграждане на доверие обхваща общо 11 компонента, свързани със системата на рециркулация на отработените газове, системата за впръскване на горивото и системата за последваща обработка на емисии. Тя се прилага за период от 24 месеца, считано от момента, в който техническата мярка е отпусната по отношение на съответното превозно средство. Тя също така включва в обхвата си всички клиенти, чийто автомобили отговарят на условията и вече са преминали процедурата по актуализация.
Клиентите скоро ще имат възможност да получат подробна информация относно условията на Мярката за изграждане на доверие от всички оторизирани дилъри и сервизи на моторни превозни средства от съответната марка, както и онлайн.
[В случай че услугата, свързана с обслужване на клиенти е налице на съответния пазар: Разбира се, всички клиенти могат също така да се свържат с назначеното лице за контакт, отговорно за обслужването на клиенти, чрез писмо, електронна поща или по телефона.]
11. Каква ще бъде Вашата политика спрямо клиенти, които са изпитали проблеми със засегнатите компоненти след актуализацията на софтуера и възможно ли е те да са се оказали принудени да ги заменят за своя собствена сметка? Ще предложите ли обезщетение на тези клиенти, приложимо с обратна сила?
Audi не изискват клиентите, които вече са извършили съответните актуализации по отношение на своите автомобили, да попаднат в неблагоприятно и неизгодно положение в сравнение с онези, които към настоящия момент трябва да проведат актуализации на своите превозни средства. Следователно, по отношение на кои да е ремонтни дейности, свързани с някой от горепосочените сервизни идентификационни номера, извършени на предходен етап по отношение на превозно средство с марката Audi след извършване на актуализацията, и при условие че са спазени условията на Мярката за изграждане на доверие, Audi ще покрие пълния размер на всички плащания, извършени от клиента във връзка с разходите за ремонт на идентификационни сервизни номера по начин, който би бил приложим, в хипотезата, че Мярката за изграждане на доверие е съществувала към момента на съответния първоначално извършен ремонт.
Необходимо е клиентът да предостави фактурата, в уверение на това, че ремонтът е извършен по отношение на един от горепосочените идентификационни сервизни номера след момента на сервизната актуализация.
Всяко искане за възстановяване следва да бъде извършено от упълномощен сервизен партньор на Audi на територията на същата държава, в която са извършени ремонтните дейности или, по отношение на Обединеното кралство, чрез Центъра за обслужване на клиенти преди 31 декември 2017 г.
В случаите, когато клиентите заявят възстановяване на предходни свои разходи за ремонт и в случай че са изпълнени условията се очаква, че търговецът на дребно на Audi ще предостави сервизен ваучер на клиента, чиято стойност съответства на стойността на претърпените разходи. В случай на отказ, деклариран от страна на клиента в тази връзка, се очаква, че търговецът на дребно следва да изплати сумата в полза на клиента. Audi се задължава да върне в полза на търговеца на дребно сумата,свързана с тази специална търговска процедура до размера на изпълненото възстановяване на разходваните средства.
12. Какви са условията на Мярката за изграждане на доверие?
Мярката за изграждане на доверие е в сила по отношение на всички превозни средства с двигатели от типа EA189, които са получили техническа за период от 24 месеца, считано от датата, на която по отношение на превозното средство е отпусната съответната техническа мярка, и за превозни средства с пробег по-малък от 250 000 км към момента на внедряване на Мярката за изграждане на доверие, при условие че клиентите представят доказателство в уверение на това че всички препоръчани и указани от производителя дейности, свързани със сервиз и поддръжка, са извършени (т.е. това важи за автомобили с пълно сервизно досие и история), както и при условие че са изпълнени всички критерии за допускане.
Мярката за изграждане на доверие не се прилага по отношение на превозни средства, които са били в режим на неподходяща експлоатация или поддръжка в рамките на предходни времеви периоди (например при пристъпване на решение, основано на чип тунинг или поставяне на употребявани резервни части), или в случаите, в които е възможно щетите да бъдат отдадени на външни въздействия, като например възникнала авария. По подобен начин, мярката за изграждане на доверие не покрива естественото износване по отношение на позициите на съответните сервизни идентификационни номера.
Допускането и одобряването на клиента се утвърждава от съответния оторизиран сервизен център въз основа на предоставената от клиентите информация (в зависимост от тежестта на доказване), в тясно сътрудничество с отдела за обслужване на клиенти на съответната марка от Volkswagen Group.
Клиентите скоро ще имат възможност да получат подробна информация относно условията на мярката за изграждане на доверие от всички оторизирани дилъри и сервизи на моторни превозни средства от съответната марка, както и онлайн.
[В случай че услугата, свързана с обслужване на клиенти е налице на съответния пазар: Разбира се, всички клиенти могат също така да се свържат с назначеното лице за контакт, отговорно за обслужването на клиенти, чрез писмо, електронна поща или по телефона.]
13. По какъв начин клиентите ще бъдат уведомени относно Мярката за изграждане на доверие?
Техническите мерки понастоящем се изпълняват в съответствие с график и план за действие в режим на координация със съответните органи. Представителите на марките на Корпоративната група ще уведомят всички засегнати клиенти относно техническите мерки в непрекъснат порядък, като изискат те да уговорят среща с оторизиран сервизен център по техен избор (за целите на внедряване на техническата мярка).
Клиентите скоро ще имат възможност да получат подробна информация относно условията на Мярката за изграждане на доверие от всички оторизирани дилъри и сервизи на моторни превозни средства от съответната марка, както и онлайн.
[В случай че услугата, свързана с обслужване на клиенти е налице на съответния пазар: Разбира се, всички клиенти могат също така да се свържат с назначеното лице за контакт, отговорно за обслужването на клиенти, чрез писмо, електронна поща или по телефона.]
[Единствено при поискване и само в държави, където налице е приложение към сертификатите на клиентите (напр. Великобритания) е валидно следното: Във [Великобритания] клиентите ще бъдат уведомени относно Мярката за изграждане на доверие в клиентски сертификат, който те ще получат след внедряването на техническата мярка. Клиентите, които вече са усвоили техническата мярка, ще бъдат уведомени независимо и отделно.]
14. Какво се случва с проблемите, които не се включват в обхвата на Мярката за изграждане на доверие?
Volkswagen винаги е заявявал, че актуализацията на софтуера не оказва неблагоприятно въздействие върху стойностите, свързани с разхода на гориво, стойностите на емисиите на CO2, мощността на двигателя, въртящия момент, шумовото замърсяване или дълготрайността на двигателя и неговите компоненти. Те остават в сила независимо от Мярката за изграждане на доверие.
Клиентите, които смятат, че имат технически проблем, свързан с превозното средство, трябва незабавно да се свържат с оторизиран сервизен център по техен избор. Нашите оторизирани сервизни центрове ще се стараят винаги да полагат оптимални усилия, за да разрешат всеки проблем за целите на постигане на удовлетвореността на клиента, защото удовлетвореността на клиентите е наш основен приоритет.
15. В рамките на мрежите на кои дилъри се прилага Мярката за изграждане на доверие? Мога ли да отстраня проблема и да извърша ремонт на засегнатия елемент, включен в списъка с посочените сервизни идентификационни номера в независим сервизен център?
Подобно на процедурата свързана със самата актуализация, така и Мярката за изграждане на доверие може да бъде заявена единствено от оторизиран сервизен център. Решението за утвърждаване или отказ на Мярката за изграждане на доверие ще бъде разгледано от оторизирания сервизен център въз основа на предоставената от клиентите информация (в зависимост от тежестта на доказване), като решението относно това дали да се предостави Мярка за изграждане на доверие ще бъде възприето след провеждане на тесни консултации с отдела за обслужване на клиенти на съответната марка на Volkswagen Group.
16. Кой е отговорен относно решението за отпускане на Мярката за изграждане на доверие?
Решението свързано с утвърждаване или отказ за отпускане на Мярката за изграждане на доверие ще бъде разгледано от оторизирания сервизен център въз основа на информацията, предоставена от клиентите (в зависимост от тежестта на доказване), като решението относно това дали да се предостави Мярка за изграждане на доверие ще бъде възприето единствено след провеждане на тесни консултации с отдела за обслужване на клиенти на съответната марка на Volkswagen Group.Клиентите скоро ще имат възможност да получат подробна информация относно условията на мярката за изграждане на доверие от всички оторизирани дилъри и сервизи на моторни превозни средства от съответната марка, както и онлайн.
[В случай че услугата, свързана с обслужване на клиенти е налице на съответния пазар: Разбира се, всички клиенти могат също така да се свържат с назначеното лице за контакт, отговорно за обслужването на клиенти, чрез писмо, електронна поща или по телефона.]
17. Защо Мярката за изграждане на доверие се отнася единствено до 11 конкретни компонента? Забелязали ли сте вече неблагоприятни ефекти по отношение на тези части?
Не.
Представителите на Volkswagen винаги са заявявали, че клиентите няма да бъдат поставени в неизгодно или неблагоприятно положение поради налагането на техническите мерки, включително по отношение на дълготрайността на двигателя и неговите компоненти. Регулаторните органи потвърдиха, че одобрените технически мерки нямат неблагоприятно въздействие върху стойностите свързани с разхода на гориво, стойностите на емисиите на СО2, мощността на двигателя, въртящия момент и шумовото замърсяване. Тези мерки също се характеризират с равнище на устойчивост.
Въпреки това обаче, резултатите от получената обратна връзка сочат, че поне някои от нашите клиенти остават загрижени относно въздействието на техническите мерки върху дълготрайността на компонентите. В някои случаи това може да се окаже причина превозното средство да не бъде подложено на съответната актуализация. Затова, чрез Мярката за изграждане на доверие ние искаме да засилим доверието на клиентите в техническите мерки и се надяваме, в допълнение на това, да увеличим още повече броя на клиентите, които ще решат да участват в това сервизно мероприятие.
18. По какъв начин ще гарантирате, че всички части са налични на склад?
Това представлява част от нашите стопански операции. Корпоративната група Volkswagen използва сложна система за управление на резервни части, която гарантира, че частите са на разположение винаги, в срок и без възникване на дефицити.
19. Какво се случва в хипотезата на смяна на собствеността? Мярката за изграждане на доверие продължава ли да бъде в сила?
Мярката за изграждане на доверие е свързана с идентификационния номер на превозното средство и разширява своите граници на обхват и действие, в случай че превозното средство бъде продадено в рамките на 24-месечен период, включен в рамките на Мярката за изграждане на доверие и в случай че бъдат покрити всички останали изисквания. Клиентите скоро ще имат възможност да получат подробна информация относно условията на мярката за изграждане на доверие от всички оторизирани дилъри и сервизи на моторни превозни средства от съответната марка, както и онлай.
[В случай че услугата, свързана с обслужване на клиенти е налице на съответния пазар: Разбира се, всички клиенти могат също така да се свържат с назначеното лице за контакт, отговорно за обслужването на клиенти, чрез писмо, електронна поща или по телефона.]
20. Ограничена ли е Мярката за изграждане на доверие от определено условие, свързано с граници на пробег на превозното средство?
Да. Volkswagen отпуска търговската Мярка за изграждане на доверие по отношение на превозни средства с максимален допустим пробег от 250 000 км (към момента, в който е внедрена Мярката за изграждане на доверие). Техническата мярка трябва също така да бъде отпусната в срок от не повече от 24 месеца преди изпълнението на Мярката за изграждане на доверие.
21. Включва ли Мярката за изграждане на доверие вид приспадане от разхода - например, във връзка със стари части или части, подлежащи на амортизация?
Мярката за изграждане на доверие не покрива естественото износване и не се прилага, в случай че превозното средство има нестандартна модификация. Решението относно утвърждаване или отказ за отпускане на мярката за изграждане на доверие ще бъде разгледано от оторизирания сервизен център въз основа на информацията, предоставена от клиентите (в зависимост от тежестта на доказване), като решението относно това дали да се предостави Мярка за изграждане на доверие ще бъде възприето единствено след провеждане на тесни консултации с отдела за обслужване на клиенти на съответната марка на Volkswagen Group. Клиентите скоро ще имат възможност да получат подробна информация относно условията на мярката за изграждане на доверие от всички оторизирани дилъри и сервизи на моторни превозни средства от съответната марка, както и онлайн.
[В случай че услугата, свързана с обслужване на клиенти е налице на съответния пазар: Разбира се, всички клиенти могат също така да се свържат с назначеното лице за контакт, отговорно за обслужването на клиенти, чрез писмо, електронна поща или по телефона.]
22. Получават ли клиентите писмено потвърждение относно Мярката з изграждане на доверие след изпълнението на техническата мярка?
Клиентите скоро ще имат възможност да получат подробна информация относно условията на мярката за изграждане на доверие от всички оторизирани дилъри и сервизи на моторни превозни средства от съответната марка, както и онлайн.
[В случай че услугата, свързана с обслужване на клиенти е налице на съответния пазар: Разбира се, всички клиенти могат също така да се свържат с назначеното лице за контакт, отговорно за обслужването на клиенти, чрез писмо, електронна поща или по телефона.]
[Единствено при поискване и само в държави, където налице е приложение към сертификатите на клиентите (напр. Великобритания) е валидно следното: Във [Великобритания] клиентите ще бъдат уведомени относно условията на Мярката за изграждане на доверие в клиентски сертификат, който те ще получат след внедряването на техническата мярка.]
23. Произвежда ли Мярката за изграждане на доверие ефект на правно обвързване? Възможно ли е да се образува съдебен процес в тази връзка?
Мярката за изграждане на доверие не дава на клиентите право на законно изпълним иск. Предоставя се доброволно от страна на Volkswagen AG за целите на оптимална защита на интересите на клиентите с цел да засили доверието им в надеждността на техническите мерки и да се насърчи това по-голяма част от клиентите да внедрят актуализации по отношение на своите автомобили.
24. Мярката за изграждане на доверие не насърчава ли образуването на съдебни дела, повдигнати срещу Volkswagen AG?
Не.
С изпълнение на Мярката за изграждане на доверие, Volkswagen AG се стремят да внедрят средство за засилване на доверието на клиентите в техническата мярка и да насърчат повече клиенти да внедрят тази актуализация по отношение на своите автомобили.
Мярката за изграждане на доверие няма отношение към позицията на Volkswagen, че техническите мерки нямат неблагоприятно въздействие върху стойностите свързани с разхода на гориво, стойностите на емисиите на CO2, мощността на двигателя, въртящия момент, шумовото замърсяване или дълготрайността на двигателя или неговите компоненти.
25. Каква е разликата между тази Мярка за изграждане на доверие и определен тип гаранция или обезпечение?
Мярката за изграждане на доверие не дава на клиентите право на законово изпълним иск. Тя се се отпуска доброволно от Volkswagen AG в интерес изцяло в полза на клиентите, за да се засили доверието им в надеждността на техническата мярка.
III. Въпроси относно основанията и условията за провеждане на Мярка за изграждане на доверие
26. Каква е причината Volkswagen да предлага Мярка за изграждане на доверие?
Желанието ни е още повече хора да внедряват актуализации по отношение на своите автомобили - преди всичко, онези от тях, които понастоящем (неоснователно) смятат, че актуализацията може да повлияе на дълготрайността на компонентите. Чрез Мярката за изграждан на доверие, Volkswagen изпраща ясен допълнителен сигнал относно това, че актуализациите на автомобили с дизелови двигатели от типа EA189 нямат неблагоприятно въздействие върху стойностите свързани с разхода на гориво, стойностите на емисиите на CO2, мощността на двигателя, въртящия момент, шумовото замърсяване или дълготрайността на двигателя или неговите компоненти. Това беше потвърдено и от регулаторните органи, които утвърдиха техническите мерки. Надяваме се, че това ще даде тласък на процедурата по оттегляне за търговски цели[2].
Освен това нашата цел също така е да засилим доверието на всички заинтересовани страни и в следващите години да превърнем Volkswagen в модел относно това по какъв начин една голяма, глобална компания е в състояние да поеме сериозно своята социална отговорност, живее с нея, и дава един добър пример.
27. Каква е причината именно сега да предлагате Мярката за изграждане на доверие? Защо не предприехте това на по-ранен етап?
С Мярката за изграждане на доверие, в допълнение, Volkswagen ясно иска да покаже, че актуализациите по отношение на автомобили с дизелови двигатели от типа EA189 не оказват неблагоприятно въздействие върху стойностите свързани с разхода на гориво, стойностите на емисиите на CO2, мощността на двигателя, въртящия момент, шумовото замърсяване или дълготрайността на двигателя или неговите компоненти.
Тази мярка следва да служи за засилване на доверието на клиентите по отношение на техническата мярка и следва да насърчи това повече клиенти да изпълнят актуализации на своите автомобили.
Надяваме се, че това ще даде тласък на оттеглянето за търговски цели[3]. Volkswagen вече постига отличен напредък в прилагането на техническите мерки, и вече успешно проведе актуализации по отношение на близо 5 милиона автомобила. Сега желанието ни е още повече хора да внедрят актуализации по отношение на автомобилите си - преди всичко тези, които понастоящем (неоснователно) считат , че актуализацията може да въздейства върху дълготрайността на компонентите.
Регулаторите потвърдиха, че техническата мярка отговаря на всички правни изисквания и не оказва неблагоприятно въздействие върху стойностите свързани с разхода на гориво, стойностите на емисиите на СО2, мощността на двигателя, въртящия момент и шумовото замърсяване.
28. Предоставяне на гаранция в полза на клиентите беше ключово изискване на Европейската комисия по отношение на Volkswagen в миналото. Мярката за изграждане на доверие означава ли, че сте се поддали на упражнения натиск?
Не. Мярката за изграждане на доверие не представлява обезпечение или гаранция. Такова обезпечение или гаранция не е необходимо, тъй като техническата мярка отговаря на всички законови изисквания и не оказва неблагоприятно въздействие върху стойностите свързани с разхода на гориво, стойностите на емисиите на CO2, мощността на двигателя, въртящия момент и шумовото замърсяване.
Чрез Мярката за изграждане на доверие обаче, Рено изпраща ясен допълнителен сигнал, че актуализациите на автомобили с дизелови двигатели тип EA189 нямат отрицателно въздействие върху експлоатационната дълготрайност на автомобила. Мярката за изграждане на доверие цели укрепване на доверието на всички клиенти по отношение на надеждността на техническата мярка.
Надяваме се, че това ще даде тласък на оттеглянето[4] за търговски цели. Volkswagen вече постигна отличен напредък в прилагането на техническите мерки и вече успешно проведе актуализации по отношение на близо 5 милиона автомобила. Сега желанието ни е още повече хора да внедрят актуализации на автомобилите си - преди всичко тези, които понастоящем (неоснователно) считат , че актуализацията може да въздейства върху дълготрайността на компонентите.
29. С Мярката за изграждане на доверие сте отговорили на едно от основните изисквания на Европейската комисия. Кога ще удовлетворите второто такова искане, като предложите на вашите европейски клиенти компенсационни плащания или обратно изкупуване на автомобили?
Чрез Мярката за изграждане на доверие, Рено изпраща ясен допълнителен сигнал, че актуализациите на автомобили с дизелови двигатели тип EA189 нямат отрицателно въздействие върху стойностите свързани с разхода на гориво, стойностите на емисиите на СО2, мощността на двигателя, въртящия момент, шумовото замърсяване или дълготрайност на двигателя и неговите компоненти. Мярката за изграждане на доверие се стреми да укрепи доверието на всички клиенти по отношение на техническата мерки и цели привличането на по-голям брой клиенти, които да проведат актуализация на своите автомобили.
Извън рамките на Съединените щати и Канада няма основание за допълнителна отговорност, гаранции и обезщетения. След като бъдат приложени официално одобрените технически мерки в ЕС и в други части на света (извън САЩ и Канада), няма съмнение, че съответните превозни средства ще отговарят на емисионните норми, по отношение на които първоначално са били сертифицирани. Регулаторните органи потвърдиха, че прилагането на тези решения не оказва отрицателно въздействие върху стойностите свързани с разхода на гориво, емисиите на СО2, мощността на двигателя, въртящия момент и шумовото замърсяване.
Освен това остатъчните стойности на автомобилите на Volkswagen остават стабилни, а в някои пазарни сегменти и цели пазари те са дори лидери в своя клас. Това беше потвърдено съвсем наскоро от независими институти, специализирани в провеждане на оценка на остатъчните стойности. Това означава, че засегнатите клиенти не са претърпели никаква финансова загуба.
30. Има ли известна достоверност в слуха, че сега решихте да предложите Мярката за изграждане на доверие, само за да получите одобрението от страна на Агенцията за сертифициране на превозни средства (VCA) на Великобритания за техническите мерки за автомобилите на Skoda, които все още са в очакване на своето изпълнение?
Подобно на Германския федерален орган за пътния транспорт, така и органите на VCA в Обединеното кралство одобриха техническата мярка на Skoda, която е напълно съпоставима с техническата мярка на Volkswagen, в резултат на проведен технически преглед и анализ на обективните данни. Те изрично потвърдиха, че регулаторните изисквания са изпълнени. Това важи и за изискванията за дълготрайност на системите за контрол на емисиите.
С мярката за изграждане на доверие, Volkswagen изпраща ясен допълнителен сигнал, че актуализацията по отношение на автомобили с дизелови двигатели тип EA189 не оказва неблагоприятно въздействие върху стойностите свързани с разхода на гориво, стойностите на емисиите на CO2, мощността на двигателя, въртящия момент, шумовото замърсяване или трайността на двигателя или неговите компоненти. Тази мярка цели да се укрепи доверието на клиентите в техническата мярка и следва да насърчи по-голям дял от клиентите да внедрят актуализация по отношение на своите автомобили.
31. Ако наистина сте сигурни, че няма въздействие върху дълготрайността, не следва ли Мярката за изграждане на доверие да обхваща период от време значително по-дълъг от 24 месеца?
Не.
С Мярката за изграждане на доверие, Volkswagen изпраща ясен допълнителен сигнал, че актуализирането на превозните средства с дизелови двигатели от типа EA189 не оказва неблагоприятно въздействие върху стойностите свързани с разхода на гориво, стойностите на емисиите на CO2, мощността на двигателя, въртящия момент и шумовото замърсяване. Регулаторните органи изрично потвърдиха, че са спазени регулаторните изисквания. Това потвърждение важи и относно изискванията за дълготрайност на системите за контрол на емисиите.
Смятаме, че 24-месечният срок, в рамките на който се прилага нашата Мярка за изграждане на доверие, ще съдейства за това да убедим още по-категорично нашите клиенти относно това.
Тази Мярка следва да служи за целите на укрепване на доверието на клиентите по отношение на техническата мярка и следва да насърчи по-голям брой от клиентите да проведат актуализация на своите автомобили.
32. Ако сте сигурни, че техническата мярка няма отрицателни последици, защо предлагате Мярка за изграждане на доверие в настоящия момент - това не е ли противоречие?
Не. Желанието ни е повече хора да внедрят актуализации по отношение на автомобилите си - преди всичко онези, които понастоящем (неоснователно) смятат, че актуализацията може да повлияе на дълготрайността на компонентите. Чрез Мярката за изграждане на доверие, Volkswagen изпраща ясен допълнителен сигнал, че актуализациите на автомобили с дизелови двигатели тип EA189 нямат отрицателно въздействие върху стойностите на разхода на гориво, стойностите на емисиите на CO2, мощността на двигателя, въртящия момент, шумовото замърсяван
33. Актуализациите по отношение на засегнатите дизелови превозни средства започнаха съвсем наскоро. Как тогава сте убедени относно заключенията за дълготрайността?
От самото начало Volkswagen гарантира, че техническата мярка е разработена по такъв начин, че да не предизвиква отрицателни последици по отношение на дълготрайността или стойностите свързани с разхода на гориво, стойностите на емисиите на CO2, мощността на двигателя, въртящия момент и шумовото замърсяване. Това беше ключова цел още от началото на разработването, започнало в края на 2015 г.
Ето защо от още самото начало Volkswagen заяви, че клиентите няма да бъдат поставени в неблагоприятно и неизгодно положение на основание на провежданите техническите мерки, включително по отношение на дълготрайността на двигателя и неговите компоненти.
Оценяването на дълготрайността и надеждността на техническите мерки представлява неразделна част от процесите на разработване и осигуряване на качеството в Volkswagen. Това включва изпитване на компонентите, проведено в лабораторията, изпитване на дизеловите двигатели, и изпитването на превозните средства. В хода на изпитването на техническите мерки по отношение на засегнатите превозни средства с двигатели от типа EA189 бяха извършени пространни работни изпитвания на двигатели и компоненти, както и специфични изпитвания на превозните средства, за да се гарантира, че актуализацията на софтуера няма отрицателен ефект върху компонентите на двигателя и тези на системата за контрол на емисиите. Техническите мерки също така бяха изпитани допълнително и в реална среда на пътя, в условия на проведено шофиране в рамките на пробег от милиони километри.
Регулаторните органи потвърдиха, че одобрените технически мерки не оказват неблагоприятно въздействие върху данните свързани с разхода на гориво, стойностите на емисиите на СО2, мощността на двигателя, въртящия момент и шумовото замърсяване.
34. Как си обяснявате широкото медийно отразяване на техническите проблеми, с които се сблъскват някои от клиентите след усвояване на техническите мерки, например по отношение на EGR клапана?
Техническите мерки за дизелови превозни средства с двигатели от типа EA189, които се изпълняват като част от процедурата по оттеглянето за търговски цели[1], нямат никакво отрицателно въздействие върху функционирането или ефективността на EGR системата. Оплаквания свързани с EGR системата (например неизправности на EGR вентила) са били отправяни още в предходни, минали периоди. Те не са свързани с прилагането на техническите мерки за превозни средства с двигатели от типа EA189.
Клиентите няма да бъдат поставени в неизгодно и неблагоприятно положение на основание на предприетите технически мерки. Германският федерален орган за пътния транспорт потвърди по отношение на всички одобрени модели, че прилагането на мярката няма да доведе до неблагоприятно въздействие върху стойностите свързани с разхода на гориво, емисиите на СО2, мощността на двигателя, въртящия момент и шумовото замърсяване. Всички стойности, които се отнасят до типовото одобрение на превозното средство, остават в сила. Всеки германски клиент, на когото са отпуснати технически мерки, извършени по отношение на неговия автомобил, ще получи писмено потвърждение за това след посещение в сервизния център. В тази връзка е важно да се отбележи, че тези мерки бяха одобрени от КБА едва след като бяха изпълнени предходните предварителни условия.
Въз основа на отзивите, които получихме досега, сервизните мероприятия преминаха гладко и преобладаващото мнозинство от клиентите са удовлетворени от поведението на техните превозни средства след прилагането на техническите мерки.
35. Налице са отразени в медиите съобщения от страна на многобройни клиенти, които се оплакват от по-висок разход и загуба на производителност след актуализацията на софтуера. Как можете да обясните това?
Volkswagen винаги е декларирало, че неговите клиенти няма да бъдат поставени в неизгодно и неблагоприятно положение на основание на предприетите технически мерки. Германският федерален орган за пътния транспорт потвърди по отношение на всички одобрени модели, че прилагането на мярката няма да доведе до неблагоприятно въздействие върху стойностите свързани с разхода на гориво, емисиите на СО2, мощността на двигателя, въртящия момент и шумовото замърсяване. Всички стойности, които се отнасят до типовото одобрение на превозното средство, остават в сила. Всеки германски клиент, на когото са отпуснати технически мерки, извършени по отношение на неговия автомобил, ще получи писмено потвърждение за това след посещение в сервизния център. В тази връзка е важно да се отбележи, че тези мерки бяха одобрени от КБА едва след като бяха изпълнени предходните предварителни условия.
Подобно на Германския федерален орган за пътния транспорт, така и органите на VCA в Обединеното кралство одобриха техническата мярка на Skoda, която е напълно съпоставима с техническата мярка на Volkswagen, в резултат на проведен технически преглед и анализ на обективните данни. Те изрично потвърдиха, че регулаторните изисквания са изпълнени. Това важи и за изискванията за дълготрайност на системите за контрол на емисиите.
Рено вече е провело успешна актуализация на приблизително 5 милиона автомобила, като по-голямата част от клиентите изказват своето пълно удовлетворение.
36. Какво е настоящото състояние на процедурата за оттегляне за търговски цели? Колко превозни средства вече са станали предмет на проведена актуализация?
Volkswagen вече успешно проведе актуализация на почти 5,0 милиона автомобила, включително над 1,7 милиона германски превозни средства. Оставаме уверени, че ще установим значително увеличение на броя на превозните средства, които са получили техническата мярка през следващите седмици, особено по отношение на германските автомобили, отчасти благодарение на Мярката за изграждане на доверие, която ще укрепи увереността на всички клиенти в надеждността на техническата мярка, както и ще ги насърчи да проведат актуализация по отношение на своите автомобили.
37. Заявявате, че чрез предлагането на Мярка за изграждане на доверие се стремите да укрепите доверието по отношение на техническите мерки. Това означава ли съответно, че клиентите понастоящем не се доверяват на вашето решение и това е причината да не сте в състояние да изпълните графика за оттегляне за търговски цели?
Не. Ние смятаме, че доверието по отношение на техническите мерки е високо сред нашите клиенти. Обратната връзка досега показва, че всъщност преобладаващото мнозинство от клиентите са удовлетворени от поведението на техните автомобили след прилагането на техническите мерки.
Независимо от това, целта на Мярката за изграждане на доверие е да се засили още повече доверието на всички клиенти в надеждността на техническите мерки, като по този начин се насърчи внедряването на актуализация по отношение на автомобилите им. По този начин целта ни е да дадем допълнителен тласък на усилията по процедурата за оттегляне[2] за търговски цели.
Групата на Volkswagen получи всички необходими официални одобрения за модификацията на дизелови превозни средства с двигатели тип EA189. Това включва превозни средства с 1.2-литрови, 1.6-литрови и 2.0-литрови двигатели.
В условия на тясно сътрудничество, поддържано със съответните органи, повечето европейски и международни собственици на автомобили вече са уведомени от страна на съответните представители на търговските марки на Корпоративната група на Volkswagen. Останалите клиенти се уведомяват в непрекъснат периодичен порядък. След получаване на известието, те могат да назначат среща, за да извършат актуализация на своя автомобил в оторизиран сервизен център по техен избор.
Намираме се в средата на планирания график и очакваме процесът по оттегляне за търговски цели[3] да продължи до есента на 2017 г.
[1] На пазари, в които не е налице терминът "оттегляне" в неговия правен смисъл, е необходимо ПР отделът да използва приложимия термин (например терминът "доброволна сервизна кампания", валиден за Обединеното кралство).
[2] На пазари, в които не е налице терминът "оттегляне" в неговия правен смисъл, е необходимо ПР отделът да използва приложимия термин (например терминът "доброволна сервизна кампания", валиден за Обединеното кралство).
[3] На пазари, в които не е налице терминът "оттегляне" в неговия правен смисъл, е необходимо ПР отделът да използва приложимия термин (например терминът "доброволна сервизна кампания", валиден за Обединеното кралство).
едат актуализация по отношение на своите автомобили.
38. Към кого трябва да се обърна ако автомобилът ми показва проблем след прилагането на техническата мярка?
Засегнатите потребители могат да бъдат сигурни, че техническата мярка ще бъде успешно приложена и няма да има отрицателни ефекти върху консумацията на гориво, стойностите на емисиите на CO2, мощността на двигателя, максималния въртящ момент или шумовите емисии на техния автомобил. Това бе ключово предварително условие за одобряването на техническата мярка от властите. Все пак, ако имате проблем с Вашия автомобил, моля свържете се с най-близкия Ви Audi сервизен партньор или се обадете на Горещата линия Diesel на +359 2 807 1400
39. Ще получа ли потвърждение от Audi сервизния партньор след като техническата мярка е била приложена и какво трябва да направя ако го изгубя?
Да, ще получите потвърждение от Audi сервизния партньор след като техническата мярка е била успешно приложена. Ако изгубите това потвърждение или не сте го получили, моля свържете се с Вашия Audi сервизен партньор.
40. Аз съм ползвател на засегнат автомобил и пребивавам в страна, където компетентните власти не са разпоредили по закон сервизна акция. Реших да не участвам в мярката за актуализация на софтуера. Мога ли въпреки това да пътувам временно до страни, където техническата мярка е предмет на законово изисквана сервизна акция (например Германия)?
Когато ползвателят има приложена техническата мярка в засегнат автомобил, потребителят решава самостоятелно. Все пак, отбелязваме, че в страните, където съответните власти са разпоредили сервизна акция на потребителите, те могат да налагат санкции ако техническата мярка не е приложена на засегнат автомобил в определен срок.
Въпреки това, ние предполагаме, че можете да използвате временно своя автомобил в страни със законово разпоредена сервизна акция (например по време на почивка или транзитно преминаване).
41. Защо е необходимо прилагането на техническата мярка за моя автомобил?
В контролера на двигателя на автомобилите със засегнати двигатели бе използвана софтуерна функция, която разпознава кривата на движение по време на официален тест на типа. На база разпознаването на кривата на движение, контролерът на двигателя превключва на два различни режима: режим 1 с оптимални нима на NOx за тестови условия или режим 2 за оптимални нива на фини прахови частици при използване на пътя.
42. Собственик съм на засегнат автомобил и живея в страна членка на Европейския съюз. Реших да не участвам в мярката за актуализация на софтуера. Какво ще се случи ако се преместя за постоянно в страна, където техническата мярка е задължителна и искам да взема автомобила си с мен?
Ще трябва да регистрирате автомобила си в тази страна. Обикновено властите ще Ви информират, че ще трябва да направите ъпдейта в определен срок. Моля свържете се с Вашия Ауди сервизен партньор в новата Ви страна на пребиваване.