-
Търсене
Очарование от ново поколение. Audi R8 Coupé V10 quattro.
Близостта до моторните спортове, голямата мощност, безкомпромисните форми - нито един друг автомобил не олицетворява гените на Audi толкова красноречиво, колкото Audi R8. Той е своеобразна квинтесенция на опита на марката в състезателните спортове и в създаването на ексклузивни автомобили. Audi R8 Coupé V10 quattro е стопроцентов представител на Audi до последния детайл - при това на най-високо ниво.
Технически данни
Мощност
419
кВт
(570 к.с.)
Максимална скорост
324
км/ч
Ускорение
3,4
секунди
0 до 100 км/ч
Ходовата част: прецизност във всяко отношение
Наред с мощността, в моторните спортове винаги от особена важност колко прецизно и
пълноценно може да бъде пренесена тя на пътя. Основната част от отговорността в
тази насока се пада на ходовата част: двойните триъгълни носачи от алуминий са
решение, използвано при окачването на всяко от четирите колела на Audi R8. Audi R8
серийно разполага със система Audi drive select с четири режима на работа. Audi
magnetic ride е опция за адаптивни амортисьори, която позволява Вие сами да
избирате индивидуални настройки на окачването, а характеристиките се променят за
всяко колело в рамките на милисекунди.
Новата настройка на кормилното управление отговаря още по-бързо на Вашите команди и
се грижи за изключително точна обратна връзка за контакта на колелата с пътя, а
предлаганото по желание на клиента динамично управление променя настройките си
според скоростта и осигурява още по-прецизна управляемост. Стоманените дискове на
спирачната система са перфорирани и с принудителна вентилация. Техният Wave-дизайн
показва нагледно колко насериозно гледа Audi на олекотяващите технологии в R8.
Серийно спирачните апарати са решени в черно, а по желание на клиента се предлагат
и в червен цвят.
Повече за Audi R8 LMS
Audi R8 LMS
Екстремният събрат на Audi R8 - Audi R8 LMS, е световноизвестен със своите успехи
по състезателните трасета: досега той може да се похвали с цели четири победи в
24-часовите надпревари на Нюрбургринг и Спа, с още една победа в Дубай, както и,
наред с множеството други титли, с три победи на 12-те часа на Батърст.
Броят на общите компоненти между двата модела показва колко тясна е връзката между
серийния и състезателния образец: 50 процента от частите са идентични с тези на
GT3-версията - например V10-двигателят при двата автомобила е почти напълно
идентичен. При Audi R8 LMS GT4 делът на общите компоненти със серийния модел дори
достига до 60 процента.
Дизайнът: идеалната линия
Създаден, за да побеждава: със своя изтеглен напред кокпит, акцентираните калници и характерния дифузор, новият Audi R8 демонстрира множество състезателни елементи в своята визия и напомня за успехите на Audi в моторните спортове.
Ниските хоризонтални линии придават допълнителна широчина на предната част на Audi R8, придавайки й още по-спортен изглед. Профилът се доминира от характерните "остриета", а задницата със своята вентилационна решетка по цялата широчина и новите овални накрайници на ауспуховата система е подобаващ завършек на един впечатляващ дизайн. Серийните 19-цолови колела по желание могат да бъдат заменени от нови 20-цолови фрезовани джанти със специален дизайн и три предлагани варианта за покритието.
Повече за конструкцията
Олекотена конструкция: прогрес чрез техника
Едва 200 килограма е теглото на каросерията на Audi R8 Coupé V10 quattro. Това забележително ниско тегло се дължи на комбинацията от алуминий и подсилени с карбонови нишки полимери (CFK). Лекотата и високата мощност сами по себе си обаче все още не са всичко за един спортен автомобил - всички въздействащи върху автомобила сили трябва да бъдат балансирани по възможно най-добрия начин от неговата архитектура. За целта Audi R8 разполага с прецизно конструирана структура от пресовани профили в предната и задната част на автомобила. Тази структура допринася за изключително високата устойчивост срещу усукване, която от своя страна е основа за прецизната управляемост и балансираното поведение на този суперспортен автомобил.
Интериорът: елегантен и фокусиран около водача
Близостта с моторните спортове личи ясно и във вътрешността на Audi R8: Директно пред Вас под формата на контурирана дъга са разположени всички контролни прибори - точно като в състезателен болид. Спортните седалки с електрически и пневматичен реглаж са с тапицерия от кожа Feinnappa. Новост за Audi R8 Coupé V10 quattro са предлаганите цветови комбинации от пастелно сиво с контрастни шевове в цвят Field сиво, Palomino кафяво със стоманено сиви шевове и черно с utopia сини шевове. Напълно естествено, пред Вашите желания няма граници - Audi exclusive имат на разположение почти неизчерпаеми допълнителни възможности за избор на цветове.
Audi virtual cockpit: всичко е пред очите Ви
Идеята за интериор, който запазва на максимум концентрацията на водача върху пътя, тук е изпълнена по дигитален път посредством комбинацията от MMI Navigation plus и Audi virtual cockpit. Цялата ергономична концепция е създадена с основната идея да не се налага да сваляте ръце от волана и да не отклонявате погледа си от пътя. Централно място на дисплея на Audi virtual cockpit с диаметър 12,3 инча заема оборотомер, а около него има и други показатели като например за мощност, g-ускорения, време за обиколка, температура на маслото в двигателя и трансмисията, както и налягане и температура на гумите. Командната система MMI работи с интелигентно гласово разпознаване и може почти изцяло да бъде управлявана без да се налага да сваляте ръцете си от волана.
Индивидуализиране: ексклузивен привкус
Външното излъчване на Audi R8 зависи от Вас - Audi exclusive Ви дава възможността да поръчате цвета на лаковото покритие изцяло според Вашите предпочитания. Страничните елементи могат да бъдат поръчани с избор от пет цвята или индивидуален цвят. С помощта на специално лого или надпис Вие за пръв път получавате и възможността да направите своето Audi R8 още по-персонално.
V10-атмосферен двигател: централно сърце с много мощ
Сърцето на Audi R8 е неговият разположен пред задния мост V10-атмосферен двигател. 5.2 FSI-агрегатът допълнително изостря спортния характер на автомобила със своята гигантска сила - максимумът на въртящия момент е 560 Нм и се достига при 6200 оборота в минута. Тясната връзка с високите технологии от моторните спортове личи от множество детайли. Например мазителната уредба със сух картер позволява изключително ниско монтиране на двигателя - което има допълнителен принос за прецизната управляемост на Audi R8. Специфичният ред на запалване на десетте цилиндъра води със себе си изключително характерен звук на двигателя.