-
Търсене
Audi RS 6 Avant performance и RS 7 Sportback performance
2022-12-06
-
Увеличение на мощността с 30 к.с. и 50 Нм за по-бързо ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,4 секунди
-
По-прецизно управление благодарение на оптимизиран самозаключващ се централен диференциал, нови 22-инчови олекотени джанти, както и високоефективни гуми
-
Матови детайли в екстериора, както и сини акценти в интериора подчертават ексклузивния характер на моделите с обозначение "performance"
Инголщат, 29 ноември 2022 г. - По-мощни и по-бързи от всички модели RS 6* и RS 7* досега: новите Audi RS 6 Avant performance* и RS 7 Sportback performance* предлагат множество екстри, които правят дизайна на моделите по-изразителен, а изживяването при шофиране - по-емоционално. Мощният 4,0-литров V8 битурбо TFSI двигател вече разполага с мощност от 463 кВт (630 к.с.) и максимален въртящ момент от 850 Нм (комбиниран разход на гориво в л/100 км**: - NEDC; 12,7 - 12,0 (WLTP); комбинирани CO2 емисии в г/км: - NEDC; 289 - 273 (WLTP)). RS 6 Avant performance* и RS 7 Sportback performance* са налични от 8 декември, като цената на всеки модел е 135,000 евро.
При Audi обозначението "performance" означава по-голяма мощност. Например - по-големите турбокомпресори и увеличението на налягането на турбокомпресора от 2,4 на 2,6 бара при 4,0-литровия V8 битурбо TFSI двигател, който споделят RS 6 Avant performance (комбиниран разход на гориво в л/100 км - NEDC; 12,7 - 12,2 (WLTP); комбинирани CO2 емисии в г/км: - NEDC; 289 - 277 (WLTP) и RS 7 Sportback performance (комбиниран разход на гориво в л/100 км**: - NEDC; 12,5 - 12,0 (WLTP); комбинирани CO2 емисии в г/км: - NEDC; 284 - 273 (WLTP), дават възможност за увеличаване на мощността на двигателя с 30 к.с. и 50 Нм спрямо базовите версии. Това означава общо увеличаване на мощността от 441 кВт (600 к.с.) до 463 кВт (630 к.с.) и на максималния въртящ момент от 800 на 850 Нм. Моделите с обозначение "performance" (комбиниран разход на гориво в л/100 км**: - NEDC; 12,7 - 12,0 (WLTP); комбинирани CO2 емисии в г/км: - NEDC; 289 - 273 (WLTP) ускоряват от 0 до 100 км/ч за 3,4 секунди, което е с 0,2 секунди по-бързо от базовите версии на RS 6/RS 7.
Но понякога по-малко означава повече - намаленото количество изолация между двигателното отделение, интериора и задната част на автомобила гарантира, че RS 6 Avant performance* и RS 7 Sportback performance* ще развълнуват клиентите със завладяващо звуково изживяване от следващо ниво, като същевременно автомобилът е вече с осем килограма по-лек. RS 6 Avant performance* има собствено тегло от 2090 кг, докато RS 7 Sportback performance* тежи 2065 кг.
За подобрена динамика на шофиране: нов самозаключващ се централен диференциал
Мощността от 4-литровия TFSI двигател се предава към постоянното задвижване на четирите колела quattro чрез стандартна осемстепенна типтроник трансмисия с по-бързи времена за превключване. Изцяло механичният централен диференциал разпределя мощността на двигателя към задната ос в съотношение 40:60, като при възникване на приплъзване, към оста с по-добро сцепление автоматично се прилага повече задвижващ момент - до 70 процента към предната ос и до 85 процента към задния мост. Самозаключващият се централен диференциал е по-лек и по-компактен, което подобрява динамиката на шофиране, а също така осигурява значително по-прецизно завиване с по-малко недозавиване при спортно шофиране. Допълнителна полза е, че воланът се самоизправя по-прецизно, а пътниците се наслаждават на по-пъргаво цялостно изживяване при шофиране.
Ексклузивни и динамични: 22-инчови джанти с високоефективни гуми
Новите RS 6 Avant performance* и RS 7 Sportback performance* се предлагат заводски със стандартни 21-инчови алуминиеви ковани джанти с дизайн "Star" с десет спици и размер на гумите 273/35. За още по-спортен външен вид са на разположение и 22-инчови олекотени джанти, заедно със стандартните 22-инчови алуминиеви ковани джанти - в полиран блестящ черен металик, матово сиво, матово черно или матов неодимов златист цвят. Вдъхновен от моторните спортове, ефирният дизайн с 5 спици с Y-образна форма подпомага охлаждането на спирачките, а олекотените джанти са произведени чрез високотехнологичен процес на коване и фрезоване. Новата олекотена джанта е с около пет килограма по-лека от 22-инчовата алуминиева джанта на актуалните RS 6 Avant или RS 7 Sportback - това намаляване с 20 килограма на неподресорената маса подобрява реакцията на педала на газта.
Новите високоефективни гуми "Sport Contact 7" на Continental с размер 285/30, които допълват новата олекотена джанта, играят ключова роля за намаляване на теглото. Гумите осигуряват неизменно по-добро сцепление както на сухи, така и на мокри пътища, а също така намаляват недозавиването при бързо влизане в завоите, което води до цялостно по-прецизно управление в целия скоростен диапазон. Освен това спирачният път е с до два метра по-къс при спиране от 100 до 0 км/ч благодарение на новите джанти.
Системата за динамично управление Audi drive select позволява на водача да променя как се държи автомобилът на пътя. Налични са шест профила: "efficiency", "comfort", "auto", "dynamic", както и два персонализирани режима RS1 и RS2, които са специфични за RS.
Но изживяването от режимите на шофиране в моделите "performance" е много по-уникално. Например режимът за движение по инерция вече се активира автоматично единствено в профила "efficiency", което означава, че в диапазони на скорост до 160 км/ч, той изключва двигателя с вътрешно горене и автомобилът се движи по инерция - без разход на гориво или триене на въртящия момент на двигателя. Освен това, фината настройка на софтуера на блока за управление на двигателя прави по-резки реакциите при подаване на газ в режим "S", когато е активен режим за шофиране "dynamic" или режим на шофиране "S", което допълнително увеличава емоцията. Актуализираният софтуер в блока за управление на трансмисията осигурява по-бързи времена за превключване, а разликите между различните режими на шофиране са далеч по-осезаеми.
Пакет RS Driving Dynamic като стандартно оборудване
Пакетът RS Driving Dynamic е стандартно оборудване в моделите RS performance* и RS 7 performance*. Това включва увеличаване на максималната скорост до 280 км/ч, динамично управление на всички колела (специфичната за RS софтуерна актуализация подпомага водача чрез активни корекции на насочването на предната и задната ос), както спортния quattro диференциал на задната ос.
В допълнение към пакета RS Dynamics се предлага и пакет RS Dynamics plus, който повишава максималната скорост до 305 км/ч и добавя керамична спирачна система RS. Клиентите могат да поръчат спирачните апарати в сив, червен или син цвят, а дисковете са с размери 440 мм (отпред) и 370 мм (отзад). Керамичната спирачна система RS тежи общо около 34 кг по-малко спрямо версията от стомана, като целта е намаляване на неподресорената маса.
Свежи екстериорни цветове и оптични пакети
Новите RS 6 Avant performance* и RS 7 Sportback performance* се предлагат в общо 16 екстериорни цвята - като за първи път са включени металик и матов цвят "Ascari Blue", както и матов цвят "Dew Silver". Моделите "performance" се открояват със стандартни RS екстериорни компоненти в матово сиво, включително външните огледала, предния спойлер, предните странични елементи по бронята, вложките на страничните прагове, релсите на покрива и облицовката на страничните прозорци и задния дифузьор. Опция е и матов оптичен пакет "Carbon Black", при който релсите на покрива и облицовките на страничните прозорци са черни. Пръстените на Audi и името на модела се предлагат в хромиран или черен вариант по избор на клиента.
Като гръм от ясно синьо небе: нови интериорни акценти и функции
Познатите дизайнерски пакети RS в сиво и червено в интериора вече включват и син цвят. Рамката на волана в "ALcantra black" се отличава с контрастни шевове в "Mercato blue", докато стелките, страничната част на централната конзола, както и маншетът на скоростния лост също са със сини контрастни шевове. Предпазните колани са изцяло в цвят "Ocean blue", като имат декоративни вложки със структура от въглеродни нишки с опционални сини акценти. Скоростният лост и страничната част на централната конзола са покрити с микрофибърен материал "Dinamica", който се състои от около 45% рециклирани PET влакна, а спортните седалки се отличават с висококачествена кожена тапицерия "Valcona", перфорирана с шевове тип "пчелна пита" с контрастни шевове в цвят "Mercato blue". Друга отличителна черта е светодиодно осветление при влизане, разположено в предните врати, което прожектира надписа "RS performance" върху земята до автомобила.
Клиентите могат да поръчат дизайнерски пакети RS в трите налични цвята с опционални допълнителни екстри - декоративни вложки, подлакътници на вратите и централен подлакътник от микрофибърен материал "Dinamica". Допълнително предимство на този вариант на оборудване е централният панел на седалката със сива, червена или синя вложка, докато избраният от клиента цвят прозира през перфорираните спортни седалки, а облегалките на седалките имат щампи "RS" в съответстващи цветове.
Клиентите могат да използват новия инструмент за визуализация "Audi Exclusive Customizer", за да проектират автомобила си в хиляди индивидуални комбинации, като по този начин създадат тяхна собствена специална версия. Те могат да избират от широка гама от индивидуални цветове за екстериора, както и цветове за кожата и шевовете; инструментът използва 3D модел, за да визуализира процеса на персонализиране.
Дисплеите на стандартния 12,3-инчов Audi virtual cockpit plus предлагат нови функции, включително мигащ индикатор за превключване при ръчен режим на скоростната кутия, който сменя дисплея на оборотите от зелено през жълто до червено, като мига по идентичен начин с този в моторните спортове, за да укаже оптималното време за смяна на предавките. Освен това е налице функция Launch Control, която задейства пълния потенциал за ускорение на RS 6 Avant performance* и RS 7 Sportback performance*, като сигнализира кой е идеалният момент за потегляне чрез нови икони с изображение на светофар.
Традиция в динамиката: от RS 6 Avant plus до днес
RS 6 Avant performance* и RS 7 Sportback performance* от поколението C8 продължават дългогодишната спортна стратегия на Audi за модели "plus" и "performance". Всичко започна с RS 6 Avant plus от поколението C5, като малко преди моделът да бъде спрян от производство през 2004 г. quattro GmbH (вече Audi Sport GmbH) пусна специална лимитирана серия от 999 бройки с малко по-голяма мощност. Мощността на двигателя беше увеличена с 30 к.с. до 480 к.с., а моделът се отличаваше с това, че е първото Audi, което официално развива повече от 250 км/ч. Audi Sport ограничи скоростта на RS 6 plus до 280 км/ч, което го направи най-бързото спортно комби. Без модула за управление на двигателя моделът развиваше максимална скорост от над 300 км/ч.
Вариантът "plus" от поколението C6 се появи на пазара през 2008 г. и беше ограничен до 500 бройки. За разлика от своя предшественик, той не беше с увеличена мощност; двигателят V10 запази своите 580 к.с. Но Audi ограничи максималната скорост на специалните версии комби и седан до 303 км/ч; единственото по-бързо превозно средство по това време беше R8.
В поколението C7 "plus" стана "performance" - Audi RS 6 Avant и RS 7 Sportback performance слязоха от конвейера през 2016 г. с леко променен двигател - мощността се повиши до 605 к.с., което е с 45 к.с. повече от базовия модел. Функцията "overboost" увеличи за кратко въртящия момент до 750 Нм в режим на шофиране "dynamic", като в зависимост от оборудването скоростта беше ограничена на 250, 280 или 305 км/ч.
* Общите стойностите за разход на гориво/електричество и емисии на всички модели на немския пазар могат да бъдат открити в списъка, предоставен в края на този текст.
** За превозното средство са налични единствено стойности на разхода и емисиите според WLTP, а не според NEDC. Информацията за разхода на гориво и CO2 емисиите в гамите от модели зависи от избраната спецификация на автомобила.