-
Търсене
Audi SQ7 TDI идва във върхова форма
2019-07-25
· Първокласни динамични показатели благодарение на електрически задвижвания компресор
· Система за стабилизиране на колебанията, управление на всички колела и спортен диференциал за максимална динамика на пътя
· Спортен дизайн със S-специфичен специфични детайли и богато оборудване
Инголщад, 23 юли 2019 година - От началото на 2016 година Audi SQ7 TDI (комбиниран разход на гориво в л/100 км*: 7,6 - 7,4; комбинирани емисии CO2 в г/км*: 200 - 194) със своя разполагащ с 435 к.с. дизелов V8-двигател изпълнява ролята на флагман в моделното семейство на Q7. Сега големият SUV се представя в обновена, още по-импозантна форма. Интериорът посреща водача и спътниците му със серийни спортни седалки MMI Navigation plus, Touch-управляваща концепция и Audi virtual cockpit със специален Performance-изглед. За подобаващата динамика на пътя отговаря двигател 4.0 TDI с електрически задвижван компреисор. Новият Audi SQ7 TDI** ще се появи на пазарите в Европа през месец септември, а цената му на пазара в Германия започва от 94.900 евро.
Diesel Power: Biturbo-V8 с електрически задвижван компресор
Новият Audi SQ7 TDI (комбиниран разход на гориво в
л/100 км*: 7,6 - 7,4; комбинирани емисии
CO2 в г/км*: 200 -
194) предоставя впечатляваща дизелова мощ. Неговият 4.0 TDI
V8 с Biturbo-пълнене генерира мощност от 320 кВт (435 к.с.) и предоставя
в диапазона между 1.250 и 3.250 оборота в минута внушителните 900 Нм максимален
въртящ момент. Благодарение на тези показатели големият SUV се ускорява за
4,8 секунди от място до 100 км/ч и достига до ограничена по електронен път
максимална скорост от 250 км/ч. В зависимост от избраното оборудване, SQ7 TDI
изразходва между 7,6 и 7,4 литра дизелово гориво на сто километра, което отговаря
на CO2‑емисии от 200 до 194 грама на километър.
48-волтовата бордна мрежа обуславя работата на електрически задвижважния компресор
(EAV), който допълва работата на двата турбокомпресора винаги, когато
необходимостта от мощност спрямо натиска върху педала на газта е твърде голяма, а
наличието на енергия, доставяна от отработилите газове все още е твърде малка.
Именно при такива условия той се грижи за допълнителен свеж въздух за горивния
процес. По този начин гигантският въртящ момент практически е наличен по всяко
време - включително при ускоряване от ниски обороти и при потегляне.
EAV е интегриран във всмукателния колектор. С помощта на компактен
електромотор в рамките на едва 250 милисекунди компресорът развива до 70.000
оборота в минута. Посредством два монтирани в изпускателната уредба актуатора се
модулира впечатляващ осемцилиндров звук.
Динамична управляемост: система за стабилизиране на колебанията, управление на всички колела и спортен диференциал
Бързо реагиращата осемстепенна трансмисия tiptronic и системата за постоянно задвижване на четирите колела quattro предават огромната мощ на двигателя 4.0 TDI по възможно най-ефективен начин към пътя. За високото ниво на динамика се грижат серийното спортно пневматично окачване и прогресивното кормилно управление, чиято настройка става все по-директна с увеличаване на ъгъла на завиване с волана. Големият SUV е станал и още по-чевръст благодарение на системата за управление на всички колела: при ниска скорост на движение задните колела завиват обратно на предните под ъгъл до 5 градуса, което значително подобрява маневреността. На магистрала с цел постигане на още по-добра стабилност те завиват заедно с предните колела. Предлаганият като опция пакет за ходовата част advanced включва активна система за намаляване на колебанията на каросерията. При шофиране в права посока тази система намалява хоризонталните колебания на каросерията, а при спортен стил на шофиране редуцира страничното накланяне на каросерията посредством функцията за противодействие на колебанията. Третият акцент от високотехнологичните системи в областта на ходовата част е спортният диференциал, който осигурява още по-динамична управляемост. При бързо шофиране в завои той активно разпределя тягата между колелата на задния мост. По този начин при ускоряване или при подаване на газ при излизане от завой SQ7 TDI** бива "натиснат" към пътя, като по този начин се елиминира склонността към недозавиване. В случай на твърде силно презавиване пък спортният диференциал е в състояние да стабилизира големия SUV, като прехвърля въртящ момент към вътрешното за завоя колело.
Впечатляващо излъчване: екстериорният дизайн
Audi SQ7 TDI** се откроява с актуалния дизайн на
Q‑моделите, допълнен от S-специфични детайли. Моделът се отличава от стандартните
модели по двойните вертикални ламели в областта на предната решетка Singleframe,
корпуси на страничните огледала в алуминиева оптика и четири характерни хромирани
ауспухови накрайника. Броните са получили триизмерно оформени елементи, а защитата
на дъното в областта на задната броня има още по-солиден вид отпреди. Част от
елементите по каросерията са решени в матово сребристо, а пакетът "черна оптика" се
предлага като опция. Сред по-интересните особености са цветът Daytona Grey
Perleffekt, както и многобройните възможности за индивидуално лаково покритие от
асортимента на Audi exclusive.
Серийно Audi оборудва SQ7 TDI** с 20-цолови джанти, излети от лека сплав, с 5-лъчев
турбинен дизайн и гуми с размер 285/45. С оглед на високата мощност на
задвижването, спирачните дискове на предния мост са с диаметър 400 милиметра, а на
задните колела - 370 милиметра. Черните спирачни апарати - като опция
предлагани също и в червено - на предния мост се открояват със S-емблема. По
желание на клиента се предлага и 20-цолова спирачна система с керамични дискове,
които са особено устойчиви на износване. Отпред те са с диаметър
420 милиметра, а отзад - 370 милиметра. При този вид спирачна система
спирачните апарати са боядисани в цвят anthrazit сиво.
Спортен характер: интериор и оборудване
Интериорът на Audi SQ7 TDI** ни посреща с комбинация от кожа/Alcantara в тъмни
тонове. Декоративните апликации са от матов релефен алуминий, а като опция се
предлагат в изпълнение Carbon и подчертават спортната визия на вътрешността на
автомобила. По желание на клиента предлаганият като опция пакет контурно/амбиентно
осветление по ефектен начин подчертава елегантните линии на интериорния дизайн с
възможност за избор между 30 цвята.
Серийното оборудване включва спортни седалки и осветени прагове с алуминиеви вложки
- отпред със S-емблема. Педалите, опорите за краката и защитният ръб на багажното
отделение са в изпълнение от неръждаема стомана. По желание на клиента се предлагат
S-спортни седалки plus с интегрирани подглавници, S-емблеми в областта на
облегалките, пневматична регулируема лумбална опора и тапицерия от кожа Valcona с
кръстосани шевове. Спектърът от цветове се простира от черно, през Rotor Grey, до
ексклузивно предлагания за S-модела тон Arras Red. Централният подлакътник също е
напаснат като цвят спрямо въпросните тонове. S-спортните седалки plus могат да
бъдат оборудвани също така и с функция за климатизация и масаж.
За възможности за свързаност на върхово равнище се грижи MMI Navigation plus с
Touch-управляваща концепция. Тя пренася на борда на автомобила LTE Advanced,
WiFi-Hotspot, система за гласово управление чрез свободни фрази и богатото
портфолио на Audi connect. Сред тях може да бъдат изброени даните за трафика
online, навигацията с Google Earth, технологията Hybridradio, както и базираната на
облачна технология гласова услуга на Amazon - Alexa, която е интегрирана в
MMI-управляващата система. Новост е и услугата за светофари. Тя автоматично свърза
автомобила със сървъра за управление на светофарните уредби в дадени градове и
информира водача посредством арматурното табло или Head up-дисплея. Тази функция
спомага за постигане на по-ефективен стил на шофиране и допринася за оптимизирането
на трафика. Всички важни данни се прожектират на Audi virtual cockpit със
S-специфичен изглед. Наличен е и специален допълнителен Performance-изглед, при
който централното място се заема от изобразен по специфичен спортен начин
оборотомер.
Множество опции за повече комфорт, като например автоматичната четиризонална
климатична инсталация, сервофункцията за безшумно затваряне на вратите,
озвучителната уредба Bang & Olufsen Advanced Sound System с 3D‑звук и пакетът
Air Quality Paket с ароматизатор и йонизатор допълват богатото серийно оборудване.
Като алтернатива на серийните Matrix LED-фарове с динамични мигачи Audi предлага HD
Matrix LED-фарове с лазерна светлинна технология. Адаптивният асистент за шофиране,
който подпомага работата на водача при надлъжно и напречно водене на автомобила, по
желание също може да бъде допълнен от множество асистентни системи.
Audi SQ7 TDI** може да бъде поръчван от края на месец юли - цените на пазара в
Германия започват от 94.900 евро. Цената за седемместната версия на модела
съответно започва от 96.420 евро.
**Audi SQ7 TDI quattro: комбиниран разход на гориво в л/100 км: 7,6 - 7,4*; комбинирани емисии CO2 в г/км: 200 - 194*
* Данните по отношение на разхода на гориво и количествата на емисиите на CO2 са посочени в определен диапазон в зависимост от използвания размер колела/гуми.
Допълнителна информация за официалния разход на гориво и за официалните количества на емисиите на CO2 при новите леки автомобили можете да откриете в "Справочник с данни за разхода на гориво, емисиите на CO2 и разхода на електроенергия при новите леки автомобили", който се предлага безплатно във всички търговски представителства на компанията и всички места за продажба.
Audi Group със своите марки Audi, Ducati и Lamborghini е един от най-успешните производители на автомобили и мотоциклети в престижния сегмент от пазара. Групата е представена на повече от 100 пазара по света и има производствени мощности на 16 площадки в дванайсет държави. 100-процентова собственост на AUDI AG са Audi Sport GmbH (Некарсулм, Германия), Automobili Lamborghini S.p.A. (Сант'Агата Болонезе, Италия) и Ducati Motor Holding S.p.A. (Болоня, Италия).
През 2018 календарна година марките от групата Audi доставиха на своите клиенти приблизително 1,812 милиона нови автомобили от марката Audi. През 2017 финансова година, Audi Group постигна общи приходи в размер на 60,1 милиарда евро и реализира оперативна печалба от 5,1 милиарда евро. Към настоящия момент за компанията в световен мащаб работят приблизително 90 000 човека, от които повече от 60 000 в Германия. Audi се съсредоточава върху разработката на нови продукти и устойчиви технологични решения за мобилността на бъдещето.