-
Търсене
На още по-високо ниво: обновеният Audi Q7
2019-06-27
- Още по-могъщ: нов дизайн с ярки SUV-отличителни елементи и усещане за престиж
- Още по-динамичен: система за активно компенсиране на колебанията на каросерията, пневматично окачване и управление на всички колела
- Още по-модерен: Touch-управляваща концепция, HD Matrix-лазерни светлини и 48-волтова технология Mild-Hybrid
Инголщад, 26 юни 2019 година - Audi Q7 претърпя всеобхватно обновление - както визуално, така и технологично. Големият SUV се представя в новия дизайн на Q-семейството и наред с изключителния простор на своето вътрешно пространство впечатлява също така с отлична динамика и превръзходен комфорт. Mild-Hybrid-технологията, дигитализираната ергономична концепция и предлаганите като опция HD Matrix LED-лазерни светлини са само част от основните акценти при обновения модел. Новият Audi Q7 стъпва на пазарите в Европа в средата на месец септември.
Внушително излъчване: екстериорният дизайн
Audi Q7 демонстрира класически SUV-елементи, пречупени през призмата на най-новия
дизайн на компанията. Автомобилът се отличава с голяма предна решетка Singleframe с
осмоъгълна форма и шест специфично оформени вертикални ламела. Това придава на
модела още по-могъщо излъчване. Разделените на две части странични въздухозаборници
също са оформени по-експресивно отпреди, същото може да се каже в пълна сила и за
праговете, които подчертават клиренса и Offroad-възможностите на големия SUV.
Предните фарове, които като опция се предлагат в изпъление с технология
HD Matrix LED с Audi-лазерни светлини, със своя контур и специфична
светлинна графика подчертават широчината на каросерията на луксозния модел.
Оформената по нов начин задна част се откроява с хромирана лайстна, която свързва
високотехнологичните тесни задни светлини и придава допълнителна визуална широчина
на каросерията. Дизайнерите са постигнали изчистен изглед на автомобила с помощта
на ясно дефинирана, равна повърхност, която се простира по цялата широчина на
автомобила в областта на задната регистрационна табела. С помощта на предлагания
като опция екстериорен пакет S line Audi Q7 придобива още по-характерен вид:
допълнителните елементи в предната броня, спортно акцентиращата защита на дъното в
областта на задната част, изцяло боядисаната в един тон каросерия и 19-цоловите
колела тук са част от стандартната екипировка на автомобила.
Спортно поведение на пътя, сериозни способности в пресечен терен: ходовата
част
Audi значително са подсилили атрибутите, отговарящи за динамиката на Q7. По желание
на клиента, на борда на големия SUV идва електромеханична система за активно
намаляване на колебанията на каросерията. При тази технология колебанията на
каросерията при движение в права посока по зле поддържани пътища биват редуцирани с
помощта на активируеми стабилизатори. При спортен стил на шофиране пък акцентът се
поставя върху компенсиране на страничните колебания - специално накланянето в завои
бива значително намалено. Като опция също така се предлага и система за управление
на всички колела: при ниска скорост задните колела завиват с до 5 градуса в посока,
противоположна на тази на предните, което значително подобрява маневреността. При
шофиране по магистрала пък задните колела завиват заедно с предните, осигурявайки
още повече стабилност.
Резултатът от комбинирането на всички тези високотехнологични системи е, че в
градски условия и по пътища със серпентини Audi Q7 се усеща повратлив, прецизен за
управление и изключително чевръст. Едновременно с това при движение с висока
скорост той се доказва като сигурен, комфортен и уверен SUV за дълги преходи с
превъзходен комфорт на возене - особено в съчетание със системата за пневматично
окачване. Тя осигурява възможност за променяне на клиренса и дава на Audi Q7 с
неговото серийно задвижване на четирите колела quattro допълнителни възможности за
справяне с трудни терени. С помощта на системата Audi drive select с нейните общо
седем профила на шофиране водачът може да избере и специалния Offroad-режим. При
всички седемместни версии на Q7 пневматичното окачване е част от стандартното
оборудване. С екстериорния пакет S line на борда на автомобила идва малко
по-стегнатото окачване adaptive air suspension sport, което намалява стандартния
клиренс на автомобила с 15 милиметра спрямо нормалното пневматично окачване.
Серийна Mild-Hybrid-технология: задвижването
Всички двигатели на Audi Q7 се комбинират с осемстепенна предавателна кутия
tiptronic и система за постоянно задвижване на четирите колела. Отначало клиентите
ще имат избор между два дизелови двигателя. Съвсем скоро след пазарния дебют на
модела в средата на септември гамата ще бъде разширена от бензинов вариант, а малко
по-късно ще се появи и Plug-in-хибриден модел. Серийната Mild-Hybrid-технология има
решаващ принос за добрата ефективност на всички предлагани за модела двигатели. В
реални условия тази технология трябва да осигури намаляване на разхода на гориво
средно с 0,7 литра на 100 километра. В основата на системата е ремъчен
стартер-генератор (RSG), чиято работа се обуславя от 48-волтова бордна мрежа,
енергията от която се съхранява в допълнителна литиево-йонна акумулаторна батерия.
При спиране RSG е в състояние да регенерира енергия с до 8 кВт мощност, а
спечелената по този начин енергия се съхранява в акумулаторната батерия. Когато
водачът отнеме крака си от газта при скорост на движение между 55 и 160 км/ч, Audi
Q7 в зависимост от ситуацията започва да рекуперира, преминава в режим на инерция
или пък се "рее" в рамките на до 40 секунди с напълно деактивиран двигател. При
подаване на газ RSG отново стартира двигателя - по-бързо и по-плавно в сравнение с
конвенционален стартер. Режимът старт-стоп е в състояние да се активира при скорост
под 22 км/ч.
Архитектурата на кокпита хармонира идеално с новата, дигитализирана управляваща
концепция, която интегрира два големи сензорни екрана. При натискане на дадено
функционално поле получавате както акустична, така и тактилна обратна връзка.
Когато са изключени, дисплеите остават почти невидими и визуално се сливат с
големите черни повърхности. Всички елементи са логично структурирани - от тясната
ивица на вентилационните отвори до широката конзола в областта на централния тунел.
През тъмната част на денонощието предлаганият като опция пакет контурно амбиентно
осветление придава допълнителен финес на интериорния дизайн. По желание на клиента
се предлагат и многобройни комфортни опции като например четиризонална автоматична
климатична инсталация, сервофункция за безшумно затваряне на вратите, озвучителна
уредба Bang & Olufsen Advanced Sound System с 3D‑звук или пакет Air Quality с
йонизатор и ароматизатор на въздуха. Върхов акцент в областта на опциите за
седалките в автомобила са регулируемите в най-разнообразин посоки индивидуални
контурни седалки и S-спортните седалки, като и двата варианта предлагат фунция за
климатизация и масаж.
Свързаност на върхово
ниво: Audi connect и
асистиращите системи
Мултимедийната система MMI Navigation plus се грижи за върхово ниво на свързаност.
Тя пренася на борда на автомобила стандарт за прехвърляне на данни LTE Advanced,
WiFi-Hotspot, интуитивно гласово управление и богатото порфолио на
Audi connect. Последният се простира от информация за трафика online, през
навигация с Google Earth, и достига до технологията Hybridradio. Базираната на
облак Amazon-гласова услуга на Alexa, която е интегрирана в MMI-управляващата
концепция, също е част от асортимента на автомобила. Същото важи и за
Car‑to-X-услугата за информация за светофарите, която обхваща непрекъснато
нарастващ брой градове в Европа. С помощта на свързване с инфраструктурата на
съответния град, автомобилът получава информация от сървъра за управление на
светофарните уредби, като в последствие на това съветва водача каква скорост на
движение да избере, за да премине през зелената фаза на следващия светофар. На
изцяло дигиталния Audi virtual cockpit - и на допълнително предлагания Head
up-Display - се появява индивидуална препоръка за скоростта на движение, както и
оставащо време до следващата зелена фаза, в случай, че водачът вече е спрял на
забранителен червен сигнал на светофара. По този начин системата спомага за
постигане на един предвидлив и ефективен начин на шофиране, като едновременно с
това допринася за оптимизиране на трафика в градовете.
Адаптивният асистент за шофиране, чиито функции комбинират действието на адаптивния
асистент за автоматично поддържане на скоростта с асистентите за задръстване и
поддържане на пътната лента, значително облекчава работата на водача - особено при
продължителни дълги преходи. В сътрудничество с асистента за ефективност Audi Q7
може да намалява или увеличава скоростта предикативно. Нов е и асистентът за спешни
ситуации: в случай, че водачът престане да показва признаци на активност,
автомобилът е в състояние да спре самостоятелно и автоматично да повика помощ. Тази
функция е активна както в режим на асистирано движение, така и при изцяло ръчно
управление на автомобила.