За най-доброто възможно потребителско изживяване:
Този сайт използва "бисквитки“ за най-доброто възможно потребителско изживяване. Ако останете на страницата, Вие се съгласявате с използването на "бисквитки" (безусловно необходими "бисквитки"). "Бисквитките", за които е необходимо съгласие (аналитични "бисквитки", функционални "бисквитки", "бисквитки" за персонализирано съдържание) се използват само след тяхното активиране. Ако сте съгласни с използването на "бисквитки", идентификационните данни ще се обработват от нашите партньори (доставчици на "бисквитки" и доставчици на ИТ услуги). Отговорен за този уебсайт и "бисквитките" е Порше БГ ЕООД. Допълнителна информация за използваните "бисквитки" и тяхното деактивиране може да намерите в нашата
Активиране на всички бисквитки
Audi Новини

Един предварителен поглед към серийния модел: Audi Q4 e-tron concept

г-м-д

05.03.19, Инголщадт/Женева   Компактният E-SUV със задвижване на четирите колела, показан на Автомобилния салон в Женева, разполагащ с многообразни технологии за ефективност и пробег от 450 километра е поглед към серийната версия, която ще се произвежда от края на 2020 година като пети електрически модел на марката Audi.

Измина приблизително една година откакто първото серийно Audi с електрическо задвижване направи своя дебют на същото това място: тогава Audi e-tron* все още бе скрит с камуфлажно покритие. Сега, на Автомобилното изложение в Женева, марката с четирите кръга дава възможност за един предварителен поглед към още един автомобил с електрическо задвижване:  Audi Q4 e-tron concept е компактен четириместен SUV модел с външна дължина от 4,59 метра, чийто връзка с Audi e-tron е разпознаваема от пръв поглед.

Компактен отвън, но просторен отвътре: размери и интериор

4,59 метра дължина, 1,90 метра широчина, 1,61 метра височина: със своите размери Audi Q4 e-tron concept заема позиция в горната третина на компактния клас. По този начин, на базата на заеманата площ върху пътя, електрическият SUV може да бъде определен като удобен за градско движение. От гледна точка на интериора обаче, благодарение на голямото междуосие от 2,77 метра той се позиционира един клас по-високо. Тъй като не съществува тунел за трансмисията и кардана изискващи съответното място, Q4 e-tron concept предлага неподозирано пространство и комфорт, специално от гледна точка на мястото за краката в предната и задната част.

Чувството на пространство се подчертава и от цветовата схема. Белите, леки, топли цветове доминират в горната част, а в долната контрастират тапицерии  в тъмен цвят. Тапицерията на тавана, на колоните и горната секция на рамките на вратите и арматурното табло е от бели и бежови микрофибърни текстилни материали. В Audi e-tron concept, изразът на термина "устойчивост" е превърнат в основен приоритет не само от гледна точка на електрическото задвижване: облицовките на пода са произведени от рециклирани материали. Вместо хромирани метални декорни рамки, повърхностите са покрити с висококачествени многослойни лакове. Боядисаният, с матова глазура плексиглас на апликациите създава интензивен ефект на дълбочина. Четири седалки с интегрирани опори за глава са тапицирани с комфортния материал алкантара, който е създаден с невероятно занаятчийско майсторство. Двойните шевове с дебела прежда фиксират и украсяват тапицерията.  

Зад волана е разположен дисплеят на виртуалния кокпит, изобразяващ важни елементи от информацията като скорост, ниво на заряд и навигационни данни. Голямоформатният head-up дисплей с функция за разширена реалност е ново технологично решение. Той може да изобрази важна графична информация, като насочващи стрелки за завиване, директно проектирани по посока на погледа към пътя.

Контролните панели проектирани като сензорни елементи върху спиците на волана могат да влязат в действие за избора на често използвани функции. В средата, над централната конзола, на разположение е 12,3 инчов сензорен екран, чрез който функциите на автомобила и инфоразвлекателната система се изобразяват и управляват. Той е наклонен към водача в името на по-лесното използване. Под него е разположена лента от бутони за управление на климатичната система. Тъй като не е нужно централната конзола да включва функционални елементи като лост за предавките или за ръчна спирачка, тя е конфигурирана като просторно място за съхранение на предмети в което е включено гнездо за зареждане на мобилен телефон. Хоризонтална повърхност, облицована във висококачествени материали помещава бутона за избор на режима на работа на задвижването и служи като преход към предната част на конзолата. В допълнение към конвенционалното, долно разположено място за предмети, вратите сега осигуряват възможността за помещаване на бутилки в специално формирана горна секция, където до тях има лесен достъп.

Два електрически мотора осигуряват системна мощност от 225 кВт за Q4 e-tron concept. По типичен за Audi начин, задвижването на концептуалния модел се осъществява с перманентно задвижване на четирите колела  quattro. Благодарение на отличното сцепление, автомобилът ускорява от нула до 100 км/ч за едва 6,3 секунди, а максималната му скорост е електронно ограничена на 180 км/ч. Голям акумулатор с капацитет от 82 киловатчаса заема почти целия обем в подподовата конструкция на каросерията между осите. Пробегът от над 411 километра - базиран на измерване по стандарта WLTP - поставя мащаби за класа си. Технологията на Q4 e-tron concept е базирана на модулната система за електрически автомобили (MEB) която ще се използва за множество електрически автомобили от Volkswagen Group в бъдеще, от компактния до горния сегмент на средния клас. 

Audi Q4 e-tron concept дава един предварителен поглед върху това как ще изглежда петият сериен електрически автомобил, който производителят ще представи до края на 2020 година. Началото на продажбите на Audi e-tron вече бе дадено, а първите автомобили ще бъдат доставени на клиентите преди края на месец март 2019 година. По-късно през тази година ще бъде представен Audi e-tron Sportback, а Audi Q2L e-tron, който е специално създаден за китайския пазар ще започне да напуска поточните линии. Представянето на серийната версия на спортното купе с четири врати Audi e-tron GT, проектиран от Audi Sport GmbH, се планира за втората половина на  2020 година. Компактният Audi Q4 e-tron ще направи своя дебют по същото време. С тези предложения, Audi ще покрие всички важни пазарни сегменти с изцяло задвижвани от електричество автомобили, от сегмент A до висшия  клас, само две години след представянето на първия електрически автомобил.  

Със сигурност Audi, със сигурност e-tron: външността

Q4 e-tron concept може да бъде разпознат като Audi още от пръв поглед, благодарение на общата решетка Singleframe с марковото лого с четири кръга. Не са необходими повече от два погледа пък за да бъде той разпознат като електрически Audi e-tron: както първото серийно Audi с електрическо задвижване, новият концептуален модел има структурно затворени повърхности с широка, почти вертикално разположена осмоъгълна рамка на мястото на традиционната радиаторна решетка. Въздухът за охлаждане се осигурява от големи входни отвори които се простират под двете матрични LED предни светлини по цялото протежение на предната престилка.

Ярко оформените калници на четирите колела са още един класически елемент от дизайна на Audi, който е отличителен за марката. Уширените детайли на Q4 e-tron concept са стилизирани така че да са изключително органични и обточени и добавят характерна визия на страничната част. Акцентите върху праговете в зоната между осите, където се помещава батерията на SUV модела е типичен елемент за e-tron. Големите  22-цолови колела не оставят съмнение за потенциала на Audi e-tron concept. Линията на покрива се снижава леко в задната част, придавайки на силуета изключително динамичен вид.

Широката светлинна лента свързваща двете светлини в задната част на Audi Q4 e-tron concept също е елемент цитиращ Audi e-tron, с което връзката със семейството на e-tron става ярко изразено. Това се отнася и за светлините, при които характерната извивка в LED елементите също създава връзка с по-големия брат.

И накрая, дръзкия цвят "Solar Sky," нюанс на синьото който се променя в зависимост от ъгъла на светлината и е устойчива иновация и в двата случая: боята, разработена специално за Audi Q4 e-tron concept и произвеждана в опазващи околната среда условия, ефективно отразява тази част от слънчевите лъчи, която в близост до инфрачервения спектър. Това в значителна степен намалява натрупването на топлина по повърхността на каросерията и интериора като подобрява субективното усещане на пътниците докато едновременно с това снижава нуждите за охлаждане от страна на климатичната система в топли дни. Така се увеличава пробегът и намалява въглеродния отпечатък на Q4 e-tron concept.

Преди всичко ефективност: системата за задвижване и окачването

Модулната система за електрически автомобили (MEB) предлага широка гама от варианти за задвижване и нива на мощност. В Audi Q4 e-tron concept е интегрирана performance версия на електрическото задвижване. Предната и задната ос се задвижват от по един електрически мотор и по този начин Q4 е quattro. Няма механична връзка между осите. Вместо това електронният контрол осигурява прецизната координация на разпределението на въртящия момент и това става за части от секундата. Това позволява на електрическият SUV да постигне максимално сцепление при всякакви метеорологични условия и върху всякаква повърхност.

В повечето случаи, Audi Q4 e-tron concept използва за задвижване задния електрически агрегат, който е синхронен мотор с постоянно възбуждане. В името на ефективността въртящият момент се разпределя с приоритет към задния мост. Ако водачът изиска повече мощност отколкото електрическият мотор може да осигури, електрическата система  за двойно предаване активира и предния асинхронен мотор, за да преразпредели въртящия момент. Това се случва още преди да се появи приплъзване при хлъзгава настилка или при бързо завиване, а така също и при поява на недозавиване или презавиване.

Електрическият мотор в задната част има мощност от 150 кВт и разполага с въртящ момент от 310 Нютонметра; предният мотор е съответно с до 75 кВт и 150 Нютонметра. Така общата системна мощност е 225 кВт. Батерията интегрирана в подовата конструкция има капацитет от 82 кВтч, което осигурява на автомобила пробег от над 450 километра, базирана на измерване по стандарта WLTP. Тя може да бъде зареждана с максимална мощност от 125 киловата, като по този начин са необходими не повече от 30 минути за да бъдат възстановени 80 процента от пълния капацитет.

Все пак, рецептата за отличния пробег включва не само батерия с голям капацитет. Както и първият член на семейството на Audi e-tron, Audi Q4 e-tron concept крие и други козове за подобряване на ефективността. От ниския коефициент на аеродинамична обтекаемост Cw от 0,28, до интелигентната стратегия за рекуперация на енергия, компактният SUV използва всяка възможност за увеличаване на пробега. Сложният топлинен мениджмънт на задвижването и батерията, който използва CO2 термопомпа, също допринася за това.

Спортна прецизна управляемост

Ключов фактор за спортния характер и изключителната напречна динамика на автомобила е ниското и централно позициониране на задвижващите елементи. Високоволтовата акумулаторна система е оптимално адаптирана към размерите на Audi Q4 e-tron и разположена между осите под формата на плосък, широк блок под отделението за пътници. Той тежи 510 килограма. По този начин центърът на тежестта на Audi Q4 e-tron concept е на нивото на този на седан с конвенционално задвижване. Разпределението на теглото е перфектно балансирано в съотношение от почти 50:50. Предното окачване на Q4 e-tron concept е тип Макферсън с адаптивни амортисьори. Задното е базирано на многозвенна конструкция с отделни пружини и адаптивни амортисьори.

Моделната конструктивна система на електрически автомобили MEB: базата

MLB, MQB - модулната конструктивна система за надлъжни двигатели и модулната система за напречни двигатели бележат голям успех във всички автомобилни сегменти на моделите на Audi и Volkswagen Group. Те обаче са конструирани главно за използване на задвижване от двигател с вътрешно горене. Новата модулна система за електрически автомобили е конструирана специално за спецификите на електрическите модели. Ходовата част, междуосието и взаимовръзката между компонентите се избира и адаптира специално за електрическа мобилност.  Разположението на големите батерии и тяхната геометрия може да бъде оптимизирано заради липсата на необходимост от съобразяване с изискванията и ограниченията на другите задвижващи концепции както е при MLB и MQB.

Същевременно с това може да бъде създаден огромен синергиен потенциал с помощта на MEB. Тази платформа служи като база основно за електрически автомобили в едросерийния A автомобилен сегмент. Това позволява най-добрите технологични решения да бъдат разработвани и използвани съвместно от различните марки и използвани в много електрически автомобили. Така, MEB ще спомогне електрическата мобилност да навлезе в изключително ценово ориентирания компактен сегмент.

Електрическа офанзива: 12 напълно електрически модела до 2025 г.

Марката с четирите кръга стартира своята електрическа офанзива със световна премиера на изцяло електрическия SUV Audi e-tron през септември  2018 година. До 2025 година, Audi ще предложи 12 автомобила с изцяло електрическо задвижване на най-важните пазари по света и една трета от продаваните модели ще са електрифицирани. SUV моделите в гамата ще са e-tron и e-tron Sportback, който ще направи своя дебют през 2019 година. В допълнение, на разположение ще е линия от модели с класическа модификация като Avant и Sportback. Гамата ще покрива всеки важен пазарен сегмент, от компактния клас до луксозния.

Audi e-tron GT concept, изключително динамично купе с нисък под, направи своя дебют на изложението в Лос Анджелис през 2018 г. Технологията на този автомобил е разработена съвместно с Porsche, но дизайнът и характерът на e-tron GT concept са основани изцяло на ценностите и ДНК на марката Audi. Проектът ще се превърне в сериен модел в края на 2020 година.

Премиум електрическата платформа ( Premium Platform Electric, PPE) е специален съвместен проект за развойните отдели на Audi и Porsche. Той ще се превърне в основа на множество модели на Audi с перманентно задвижване на четирите колела покриващо от едросерийния B сегмент до D сегмента.

Разход на енергия на споменатите по-горе модели

(Разходът на енергия и емисиите на CO2 са дадени в скоби, пробегът зависи от заявеното оборудване)

Audi e-tron:

Комбиниран разход на електроенергия  в кВтч/100 км: 26,2-22,6 (WLTP); 24,6-23,7 (NEDC)

Комбинирани емисии на CO2 в г/км: 0

За най-доброто възможно потребителско изживяване:
Този сайт използва "бисквитки“ за най-доброто възможно потребителско изживяване. Ако останете на страницата, Вие се съгласявате с използването на "бисквитки" (безусловно необходими "бисквитки"). "Бисквитките", за които е необходимо съгласие (аналитични "бисквитки", функционални "бисквитки", "бисквитки" за персонализирано съдържание) се използват само след тяхното активиране. Ако сте съгласни с използването на "бисквитки", идентификационните данни ще се обработват от нашите партньори (доставчици на "бисквитки" и доставчици на ИТ услуги). Отговорен за този уебсайт и "бисквитките" е Порше БГ ЕООД. Допълнителна информация за използваните "бисквитки" и тяхното деактивиране може да намерите в нашата
Активиране на всички бисквитки