Новият Audi A7 Sportback

2017-10-23

Спортното лице на Audi във висшия клас

  • Спортното купе с четири врати въплъщава прогресивната линия в дизайна и технологиите
  • Напълно цифрова система за управление на функциите, пълна свързаност и мека хибридна (МНEV) технология на задвижване
  • Истински Gran Turismo с повишена динамика на пътя и по-добър комфорт на дълги разстояния

Инголщад, 23 октомври, 2017 година - Новият A7 Sportback отразява в особена степен новия стилистичен език на марката Audi, продължавайки линията, заложена в концептуалните студии prologue. Със своите прогресивни форми спортното купе с четири врати демонстрира нови стандарти във висшия клас. Моделът е истинско въплъщение на новата интерпретация на класическия  Gran Turismo - с динамична линия в дизайна, последователни мерки за цифровизация, спортно поведение на пътя и гъвкава концепция на вътрешното пространство.

 

Разход на гориво на Audi A7 Sportback 55 TFSI quattro S tronic:

Среден разход на гориво в л/100 км: 7,2 - 6,8*

Средни емисии на CO2 в г/км: 163 - 154*

 

 

Динамика в най-красивата ѝ форма - външният дизайн на модела

Външният дизайн на A7 Sportback е израз на новия стилистичен език, който Audi представи в концептуалната студия prologue и направи своя сериен дебют в лицето на новия флагман на марката Audi A8. Със своите големи свободни повърхности, остри ръбове и напрегнати, атлетични линии, A7 отразява динамичния и прогресивен дух от всяка гледна точка.

Предната решетка Singleframe, която тук е по-широка и по-ниска от тази на Audi A8, тесните предни светлини, самоуверено оформените въздушни отвори и ниската, плоска предна част на каросерията открояват ярко спортния стил на модела Gran Turismo. Светлините се предлагат в три версии. При средните и високи варианти на оборудването, светлинната графика отрязява цифровата тема - разделените от тесни интервали 12 съседни светлинни сегмента, предизвикват асоциации с двоичната система и цифрите 0 и 1. При върховата версия се използват HD Matrix LED светлини с лазерна технология на Audi.

Audi A7 Sportback е истинска атлетична скулптура с издължен капак на двигателя, дълго междуосие и къси надвеси на каросерията. Добре изразените контури акцентират върху колелата с диаметър до 21 цола, и напомнят за quattro гените на марката Audi. Именно това генетично наследство е в основата на пропорциите на каросерията на новия модел. Силуетът се определя от динамичната линия на покрива, която се снижава рязко към задната част. Четири са основните числа, които дефинират спортния характер на голямото купе - дължината от 4 969 милиметра, междуосното разстояние от 2 926 милиметра и широчината от 1 908 милиметра при височина едва 1 422 милиметра.

Както и при предшественика на модела, задната част на каросерията е скосена в стила на луксозните моторни яхти. Дългият капак на багажника завършва с ясно изразен, извит ръб, от който при скорост над 120 км/ч автоматично се показва вграденият спойлер. Задните светлини са съставени от 13 вертикални сегмента и са придружени от характерната за всички върхови модели в гамата на Audi плоска светлинна лента. При отключване и заключване на вратите в предните и задните светлини пробягват бързо движещи се светлинни анимации, които подчертават динамиката на голямото купе дори когато стои неподвижно. Прогресивният външен дизайн на новия Audi A7 Sportback е до голяма степен лишен от хромирани елементи. Палитрата външни лакови покрития предлага избор от 15 цвята, осем от които са изцяло нови. Допълнително предлаганият пакет външно оборудване S line придава още по-силен характер и финес на външния вид с модификации на радиаторната решетка и предните отвори за въздух, на праговете, както и на предния и заден дифузор, изпълнени в блестящо черно и с по-силно изразени форми.

Концептуален дизайн в серийна форма - вътрешното пространство

Интериорът на новия модел обединява по уникален начин дизайна и технологиите, а вътрешността на купето на новия Audi A7 Sportback впечатлява сетивата с футуристичната атмосфера на луксозен салон. Сдържаният, изчистен стилистичен език тук се основава на единствен по рода си баланс от напрежение и модерно изящество. Хоризонталните линии и елегантното арматурно табло осигуряват усещане за просторна атмосфера, а централната конзола е ориентирана към водача, подчертавайки спортния характер на новия Gran Turismo. Концепцията на вътрешното пространство се гради на четири основни елемента - прогресивен дух, спортен характер, интуитивно усещане и изтънченост. Всички цветове, материите на тапицериите и облицовките и декоративните панели във вътрешността на модела подчертават новата естетика - от базовата версия до design selection, спортния пакет S line и изпълнението с превъзходна фина естествена кожа Valcona. Допълнително предлаганият пакет индиректно осветление очертава контурите и нежно подчертава пространството в интериора.

Горният екран с диагонал 10,1 инча (в съчетание със системата MMI navigation plus) е ориентиран към водача. Изпълнението в стил черен панел и графитносивата алуминиева стойка гарантират пълно сливане с таблото в изключено състояние на екрана. Елементът, поддържащ стойката, сам по себе си е истинска геометрична скулптура. 

Потребителският интерфейс се показва на екрана веднага след отваряне на автомобила, а структурата му е изчистена и стегната в пълен унисон с общия дух в дизайна на автомобила. Цялото съдържание на екрана може да се отчете и схване от водача бързо и с изключителна лекота.

Пълен контрол с едно докосване - система за управление на функциите MMI touch response и онлайн гласово управление

Новото Audi A7 продължава последователно стратегията за цифровизация, приложена при новото поколение на A8. Вътрешната архитектура се слива плавно и неусетно с новата концепция за управление на функциите MMI touch response на Audi, при която въртящия се централен прибор и традиционните бутони на предишния модел са заменени с два големи сензорни екрана с висока разделителна способност.

Водачът управлява функциите на информационно развлекателната система чрез горния екран, докато разположеният на асиметричната конзола на централния тунел 8.6-инчов долен екран осигурява достъп до управлението на климатичната инсталация, комфортните функции и въвеждането на текст. Водачите могат да облегнат ръката си удобно на специално оформената широка топка на скоростния лост на автоматичната трансмисия.

Допълнително Audi предлагат и head-up дисплей, който прожектира важната за водача информация в непосредственото му зрително поле върху челното стъкло. Системата MMI navigation plus на свой ред включва в състава си и виртуалния кокпит на Audi с 12,3-инчов дисплей.

Модерната концепция за управление на функциите MMI touch response включва тактилна и акустична обратна връзка и е също толкова толкова интуитивна при употреба, колкото всеки смартфон. Потребителите чуват и усещат с пръста си кликване като потвърждение на задействаната чрез докосване функция. Със своята логична и хоризонтална структура на менютатата, системата дава възможност за бърз достъп до различните функции на автомобила и може да бъде настроена в съответствие с индивидуалните изисквания на водача и неговия спътник чрез разместване и конфигуриране на предпочитаните ("favorites") бутони.

Допълнително предлаганото гласово управление на функциите в новия A7 Sportback прави работата с тях още по-удобна. При MMI navigation plus системата за естествен диалог с водача обработва неговите въпроси и команди по два начина - на основата на съхраняваната на борда информация и едновременно с това с помощта на много по-подробните данни и знания от облака.

Пълна свързаност за повече удобство и безопасност - информационно развлекателни и комуникационни възможности

Със своята пълна комуникационна свързаност, новият Audi A7 е перфектно подготвен за пътешествия на дълги разстояния, предлагайки на клиентите повече удобства, безопасност и възможности за индивидуални настройки. Новият Gran Turismo се отличава със същото високо ниво на оборудване с информационно развлекателни възможности и комуникационна свързаност като флагмана Audi A8 и е всъстояние да запамети в индивидуални потребителски профили предпочитаните настройки на до седем водача. На подробна персонализация подлежат до 400 параметъра, а онлайн услугите Audi connect са с разширен обхват. Сред допълнителните възможности са информацията за пътните знаци и за опасности на пътя на основата на Car-to-X услугите, използващи колективната база информация и изкуствен интелект, натрупани на принципа на кошера в мрежата от всички автомобили с марката Audi.

Новият A7 Sportback се предлага серийно със система MMI radio, а MMI navigation и MMI navigation plus са на разположение като допълнително оборудване. Налице е богат избор от четири озвучителни системи, като върховата сред тях е осигуряващата великолепен 3D звук на задните седалки Bang & Olufsen Advanced Sound System.

Интелигентност и удобство - системите Audi AI

С бутона AI водачът включва системата за дистанционно паркиране Audi AI remote parking pilot и системата за дистанционно гариране Audi AI remote garage pilot, която ще бъде на разположение на клиентите по-късно през 2018 година. Системите са в състояние да маневрират A7 Sportback напълно самостоятелно на влизане и излизане от паркоместа или гаражи. Водачът може да излезе от автомобила, преди да стартира функцията чрез приложението myAudi на своя смартфон. За да следи извършването на съответните маневри, водачът трябва просто да натисне и да задържи бутона Audi AI през цялото време на процедурата по паркиране. Централният управляващ модул на системите за асистенция на водача (zFAS) синтезира и анализира данните от сложна система от сензори с цел непрекъснато изчисляване на заобикалящата среда и генериране на цифрова реалност, на основата на която се извършват съответните маневри. В зависимост от нивото на оборудване на конкретния автомобил на борда може да има пет радарни сензори, пет видеокамери, 12 ултразвукови датчици и лазерен скенер.

Освен със системите Audi AI, новият A7 Sportback разполага с общо 39 на брой системи за подпомагане  на водача, служещи за негово улеснение. Те се делят на три пакета - за паркиране Audi AI (постепенното му представяне на пазара започва от 2018 година.), City Assist с новата функция за подпомагане при напречен трафик и Tour assist. Последният пакет включва функции като асистента за енергийна ефективност, който подпомага водача в постигането на стил на шофиране с минимален разход. И не на последно място по важност е адаптивнията асистент за шофиране ADA (adaptive driving assistant), който допълва адаптивния круз контрол ACC (adaptive cruise control) с полезна намеса в управлението за още по-лесно и безопасно поддържане на лентата за движение. Всички системи за подпомагане на водача имат подобрени механизми за управление.

Динамика на пътя и комфорт на дълги разстояния - ходовата част

Новият A7 разширява допълнително своето уникално съчетание от спортна динамика и комфорт. Допълнително предлаганото динамично управление на всички колела, новата електронна програма на окачването ECP (electronic chassis program), изпълняваща ролята на централен управляващ модул на ходовата част и актуализираното пневматично окачване го правят още по-гъвкав, пъргав и комфортен. Така A7 се превръща в олицетворение на идеалния Gran Turismo - динамичен и гъвкав по изпълнените със завои междуградски пътища и предлагащ забележително удобство при преодоляване на дълги магистрални отсечки.

Голяма част от конструкцията на предния и задния мост е изцяло нова разработка. Стандартното прогресивно кормилно управление, чието спортно като цяло предавателно отношение става още по-директно с увеличаване на ъгъла на отклонение на волана, използва нова концепция, която осигурява на водача още по-интензивна обратна информация за контакта с пътя. Големите колела (с диаметър до 21 цола и размер на гумите до 255/35) с подобрен комфорт на търкаляне са сполучливо съчетани със спирачна система с фиксирани алуминиеви апарати и дискове с диаметър до 400 милиметра. Клиентите на модела могат да избират между четири основни вида окачване - конвенционално със стоманени пружини, спортно окачване с намален с 10 милиметра клиренс, окачване с електронен контрол на работата на амортисьорите и система на адаптивно пневматично окачване с автоматичен контрол на клиренса.

Последното нововъведение в областта на ходовата част е системата за динамично управление на всички колела. Той съчетава директната, спортна реакция на волана с непоклатима стабилност, разрешавайки традиционния конфликт между пъргавина и комфорт. Предавателното число на кормилната уредба при новата система може да варира в диапазона между 9,5:1 и 16,5:1 в зависимост от скоростта на движение - удивителна възможност, постижима чрез активната интервенция в управлението на колелата на предния и задния мост. На предния мост командите от страна на водача се усилват посредством вълнова предавка, а на задния се използва винтов предавателен механизъм, който може да отклони колелата до 5 градуса. При ниска скорост на движение те насочват задните в противоположна посока на предните колела, за да увеличат допълнително маневреността на голямото спортно купе - например при паркиране или шофиране в градски условия. По този начин диаметърът на завой до упор на волана намалява с цели 1,1 метра. При скорост на движение 60 км/ч и по-висока, колелата на задния мост се насочват в същата посока, както и тези на предния с цел увеличаване на стабилността при праволинейно движение и улесняване на водача при смяна на лентите на платното.

Допълнителнo предлаганият спортен диференциал подобрява поведението на пътя още повече. Той разпределя активно въртящия момент между задните колела, допълвайки действието на системата за двойно предаване quattro. Подобно на динамичното управление на всички колела, управлението на характеристиките на амортисьорите и адаптивното пневматично окачване, контролът на спортния диференциал е включен като функция в управлението на електронната платформа на ходовата част ECP (electronic chassis platform). Всички тези системи са свързани в мрежа и работят в тясно взаимодействие с цел постигане на максимална прецизност в поведението. Водачът може да използва системата Audi drive select за избор и включване на различните режими на движение, при които разликите между динамика и комфорт са значително по-силно изразени, отколкото в предходния модел.

Мащабна електрификация - системата за задвижване тип мек хибрид гарантира по-висок комфорт и енергийна ефективност

Всички двигатели, използвани в A7 Sportback се предлагат серийно с нова мека хибридна система (MHEV), която спомага за постигане на по-голям комфорт и енергийна ефективност на задвижването. За целта при двата V6 двигателя се използва 48-волтова основна електрическа система. Ремъчният стартер-алтернатор BAS (Belt Alternator Starter) е съчетан с литиево-йонна акумулаторна батерия и постига рекуперация до 12 кВт излишна енергия при спиране. При скорост на движение между 55 и 160 км/ч, новото спортно купе с четири врати може да се движи по инерция на свободен ход с отцепен силов тракт и изключен двигател, след което да се рестартира бързо и ефективно чрез BAS.

Функцията старт-стоп е значително разширена и сега се активира при 22 км/ч. На основата на данните от серийно инсталираната фронтална видеокамера, в режим на престой на светофар или в натоварен трафик двигателят се рестартира превантивно в момента, в който превозното средство отпред потегли. При шофиране в реални пътни условия, технологията MHEV е в състояние да намали разхода на гориво с до 0,7 литра на 100 километра пробег.

Новият Audi A7 Sportback ще дебютира на пазара във версия с двигател 3.0 V6 TFSI. Сдържаният като звук V6 турбодвигател развива максимална мощност 250 кВт (340 к.с.) и максимален въртящ момент от 500 Нм. Спортното купе с четири врати се ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,3 секунди и постига максимална скорост от 250 км/ч. В условията на цикъла NEDC базовата версия на Audi A7 55 TFSI изразходва средно 6,8 литра гориво, което съответства на емисии на CO2 в размер на 154 г/км. Агрегатът 3.0 TFSI е съчетан със седемстепенна трансмисия S tronic. Системата за задвижване quattro използва ефективната ultra технология, която включва задвижването на задните колела, когато е необходимо. Скоро след началото на производството, гамата на новия модел ще бъде допълнена с още бензинови и дизелови шест- и четирицилиндрови двигатели.

Концепцията на каросерията - спортно купе, седан и комби Avant в едно

Новият A7 Sportback съчетава най-доброто от различните светове, демонстрирайки динамичен талант в деловото ежедневие и свободното време. Той предлага в едно изключителния дизайн на спортно купе, превъзходния простор на седан и гъвкавостта на вътрешните обеми, характерен за комби моделите Avant. Концепцията на вътрешното пространство на A7 Sportback впечатлява с повече простор и по-удобно настаняване на всички в купето въпреки динамичната линия на покрива. В сравнение с предишния модел, дължината на вътрешното пространство е нараснала с 21 милиметра, което е довело до повече простор за коленете на пътниците на задните седалки, които се радват и на по-просторен обем в областта на главите. Широчината на отвора на багажника също е увеличена в сравнение с предшественика на модела и вече достига 1 050 милиметра.

Върхът в гамата на новите за модела седалки се бележи от предните седалки с индивидуален контур и множество възможности за настройка, които предлагат функции за вентилация и масаж. Конфигурацията с индивидуални задни седалки (предлага се и обща седалка с 2+1 места) се характеризира с изобилие от простор и комфорт. Новите високотехнологични възможности правят живота в Audi A7 Sportback още по-комфортен и удобен. Пакетът за качеството на въздуха например подобрява атмосферата в купето чрез ароматизиране с фини аромати, йонизатор и ефективен комбиниран филтър.

Каросерията на новия модел, изпълнена като стоманена и алуминиева композитна конструкция с редица големи компоненти от алуминиеви сплави, е ключов фактор за постигане на по-добро поведение на пътя и повишен комфорт. Спортното купе с четири врати постига върхови резултати по отношение на устойчивостта, аероакустиката и аеродинамиката на каросерията. Новият Gran Turismo глези пътниците си с подобрен акустичен комфорт и минимален аеродинамичен шум благодарение на усъвършенстваната обтекаемост.

Подобреният панорамен стъклен покрив с големи прозрачни елементи изпълва вътрешното пространство с повече светлина, а системата за отопление на челното стъкло и чистачките с вградени дюзи са допълнителни възможности, създаващи още по-голямо удобство.

Въпреки забележителната динамична линия на каросерията, минималният капацитет на багажното пространство достига 535 литра и може да бъде увеличен до 1390 литра със сгъване на задните седалки. Форматът на багажното отделение вече е оптимизиран така, че да позволи хоризонтално разположение на два сака за голф в допълнение към резервната гума. Допълнително предлаганият заден капак със сензорно управление се отваря и затваря автоматично само с леко движение на крака.

Новият Audi A7 Sportback се произвежда в завода на Audi в германския град Некарсулм и ще дебютира на пазара в Германия в края на месец февруари 2018 година. Първият A7 Sportback ще бъде представен в България до края на 2017. Поръчките и доставките за страната започват аналогично на европейските пазари през февруари 2018.

 

 

*Посочените данни зависят от използваната комбинация от колела и гуми