Audi на IAA 2017

2017-09-29

Три стъпки към автономното шофиране

  • Новият флагман Audi A8 и две концептуални разработки
  • Студии с интелигентни Audi AI-технологии за ниво 4 и 5
  • Още премиери: Audi A4 Avant g-tron и два нови R- и RS-модела

Прогрес в три стъпки: на IAA 2017 компанията Audi ще демонстрира своите технологии в сферата на автономното управление. Новият Audi A8 привежда автономното придвижване от ниво 3 в серийно производство.

Освен това с помощта на два концептуални автомобила Audi показва визията си и за ниво 4 и 5. Те позволяват да надникнем в бъдещите Audi AI-технологии на марката. Още няколко ключови серийни модела - от спортни до особено ефективни - допълват изложбената експозиция на марката с четирите кръга.

Високоавтоматизирано шофиране ниво 3 в серийно производство: новият Audi A8

Новият A8 е първият сериен автомобил в света, който отговаря на международните стандарти за високоавтоматизирано шофиране ниво 3. На магистрали, както и по многолентови пътища с физическа преграда между платната на движение при скорост до 60 км/ч автопилотът за движение в задръстване Audi AI напълно автоматично поема контрола върху автомобила. Системата отговаря за потеглянето, ускоряването, завиването и спирането в рамките на лентата на движение. Достатъчно е водачът само да натисне бутон на централната конзола, за да активира технологията AI - оттам насетне той може да отнеме крак от газта и ръце от волана. За разлика от ниво 2, тук водачът не е необходимо непрекъснато да следи работата на системата и може да се заеме с някоя от дейностите, предлагани от бордната инфо-развлекателна система. Независимо от това обаче, водачът трябва да бъде винаги готов отново да поеме управлението на автомобила в свои ръце, веднага щом бъде предупреден от системата за такава необходимост.

Автопилотът за движение в задръстване Audi AI работи на основата на две системи, Audi е първият автомобилнен производител, който ги пуска в серийно производство: една от тях е централното устройство за управление на асистиращите системи (zFAS), което с помощта на целия комплекс от данни на всички сензори непрекъснато прави преценка на ситуацията. Наред с това се събира сериозно количество данни и с помощта на радарна система. Втората иновация е специален лазерен скенер, който следи за отстоянието спрямо останалите участници в движението, както и за особеностите на конкретния пътен участък.

Въвеждането на автопилота за движение в задръстване Audi AI наред със специфичните за всяка отделна държава законови рамки изисква напасване и настройване на системата. За целта е важно да се обръща внимание на специфичните за конкретна държава законови предписания. Поради това Audi ще въведе автопилот за движение в задръстване в A8 стъпка по стъпка спрямо законодателството в отделните държави.

Напълно автоматизирано шофиране ниво 4: концептуална разработка с нови технологии

Тази студия на Audi е във формата на масивно SUV-Coupé с дължина на каросерията 4,90 метра. Тя е изградена на базата на Audi e-tron Sportback concept. Именно оттам са заимствани динамичните линии на каросерията, прогресивната технология на светлините, функционално-елегантния интериор и електрическото quattro-задвижване с три електродвигателя и пикова мощност 370 kW.

Нов акцент в студията са технологиите, които улесняват работата на водача и му помагат да прекара своето време на борда на автомобила по приятен и ползотворен начин. Тези системи носят общото наименование Audi AI и следват стратегията на изкуствения интелект и самообучаващите се машини. Те са тясно свързани с останалите автомобили (Car-to-X) - това ги прави интелигентни, проактивни и емпатични. С тяхна помощ водачът печели повече време, повече сигурност, повече ефективност и повече индивидуалност. Напълно автоматизираното шофиране на ниво 4 на това SUV-Coupé работи на основата на zFAS от следващо поколение. Именно с негова помощ се управлява автопилота за магистрала, който при скорост до 130 км/ч изцяло поема управлението на автомобила и може самостоятелно да извършва смяна на лентата на движение.

Автономно бъдеще: концептуална разработка, достигаща ниво 5 

Вторият концептуален автомобил, подготвен от Audi за IAA, очертава пътя към напълно автономното шофиране. Той предлага на своите пасажери свободи от напълно ново измерение: концентрацията върху трафика вече престава да бъде необходима. Вместо това пътниците могат да прекарват времето си според нуждите и предпочитанията си. Освен това студията съчетава в себе си множество иновации в области като свързаност, комуникации и ергономия, които правят пътуването особено комфортно. Благодарение на Audi AI всички тези системи са интелигентни и мислят с няколко хода напред.

Новата концептуална разработка на компанията от Инголщат е замислена предимно за пътуване на дълги разстояния. Задвижването е поверено на четири електродвигателя. Автомобилът е позициониран в D-сегмента, тоест във висшия автомобилен клас, и може да измине между 700 и 800 километра с едно зареждане. Дизайнът на интериора и екстериора на тази студия на модел от висш клас е впечатляващ и вдъхновяващ. Този автомобил дава на дизайнерите свободата да подходят по напълно нов начин към създаването на един електрически, автономно управляван модел.

Още премиери от изложението: ефективни, спортни и свързани

Данни за разхода на гориво на упоменатите модели:

A4 Avant g-tron: разход на CNG в кг/100 км: 4,3 - 3,8*; Комбиниран разход на гориво в л/100 км: 6,5 - 5,5*; Комбинирани емисии CO2 в г/км (CNG): 117 - 102*; Комбинирани емисии CO2 в г/км (бензин): 147 - 126*

A5 Sportback g-tron: разход на CNG в кг/100 км: 4,2 - 3,8*; Комбиниран разход на гориво в л/100 км: 6,3 - 5,6*; Комбинирани емисии CO2 в г/км (CNG): 114 - 102*; Комбинирани емисии CO2 в г/км (бензин): 143 - 126*

С A4 Avant g-tron и A5 Sportback g-tron, които вече могат да бъдат поръчани при търговците на марката, Audi разширява своето портфолио от щадящи околната среда и особено рентабилни от икономическа гледна точка автомобили. Техният двигател 2.0 TFSI генерира 125 kW (170 к.с.) мощност и 270 Нм максимален въртящ момент и в съчетание със седемстепенната трансмисия S tronic има среден разход на гориво 3,8 килограма природен газ (CNG) на 100 километра според цикъла NEDC. Това отговаря на емисии CO2 от едва 102 грама на километър и разходи за гориво около четири евро за сто километра (за германския пазар според цените за септември 2017). Пробегът с едно зареждане достига 950 километра, от които до 500 километра на метан. g-tron моделите са особено благосклонни към околната среда с т.нар. Audi e-gas. До края на май 2018 година марката ще обезпечава всички свои клиенти с e-gas без допълнително заплащане. Според метода на изчисление Well-to-Wheel Audi e-gas сваля емисиите CO2 с до 80 процента**.

Audi Sport GmbH празнува в рамките на IAA 2017 две световни премиери. С четвъртата генерация на най-мощния Avant историята на първия RS-модел - RS 2 Avant, продължава по особено впечатляващ начин. Наред с това дъщерното подразделение на Audi за първи път ще предложи на своите клиенти лимитиран модел със задно предаване.

Audi HERE Technologies работят във все по-тясно сътрудничество. В новото поколение на A8 автомобилният производител използва множество услуги и технологии на HERE, един от водещите разработчици на софтуер за навигационни карти и регионални услуги. Audi има участие в компанията HERE и в бъдеще връзката между двете предприятия ще се задълбочава. На "New Mobility World" в рамките на IAA двете фирми ще имат съвместно представяне.

 

* Данните зависят от избраната комбинация от колела/гуми и от избора на трансмисия

** В режим на работа на метан (CNG) при метода на изчисление Well-to-Wheel (обща оценка на околната среда, която включва в себе си вредните емисии, отделени както от движението на автомобила, така и при изработването на необходимата за задвижването му енергия) в сравнение със сравним конвенционален модел с бензинов двигател и съпоставима мощност