Обновеният Audi RS 3 Sportback

2017-02-21

Нов двигател и още по-динамична визия

  • Петцилиндровият агрегат с 400 к.с. осигурява завладяващо удоволствие от шофирането
  • RS-дизайнът се подчертава от разширената следа и масивните странични прагове
  • Световна премиера на автомобилния салон в Женева

Инголщат, 10. февруари 2017 - модифицираният Audi RS 3 Sportback* е новото компактно попълнение в гамата от върхови спортни модели на марката с четири пръстена на емблемата. След премиерата на RS 3 Limousine* на Paris Motor Show 2016, на автомобилното изложение в Женева ще последва дебюта на RS 3 Sportback. Задвижван от най-мощния петцилиндров двигател в света, с изключителна динамика и мускулеста визия, автомобилът обещава изключително емоционални моменти на пътя.

"Audi RS 3 Sportback предлага на нашите клиенти един изключително атрактивен начин да навлязат в необикновения свят на RS-моделите", казва Щефан Винкелман, ръководител на подразделението Audi Sport GmbH. "От 2011 година спортният модел от компактен клас се представя много убедително на пазара. С новия си петцилиндров двигател сега Audi RS 3 Sportback застава на върха в своя сегмент и обещава още по-блестящо представяне в сравнение с досега." 

От 0 до 100 км/ч за 4,1 секунди

За задвижването на Audi RS 3 Sportback отговаря най-мощният сериен петцилиндров двигател в света: 2.5 TFSI. Със своите 294 kW (400 к.с.) той разполага с 33 к.с. повече спрямо своя предшественик и благодарение на алуминиевия корпус на коляновия вал е с 26 килограма по-лек. Максималният въртящ момент от 480 нютонметра е на разположение още при 1.700 оборота в минута и остава константен чак до 5.850 оборота в минута. Така RS 3 Sportback се катапултира за 4,1 секунди от 0 до 100 км/ч. Свръхмощната тяга допълва неподражаемия звук на петцилиндровия агрегат. Специфичният, неравноделен тембър на мотора е следствие на специфичната последователност на запалване на петте цилиндъра. По желание на клиента Audi предлага увеличаване на електронно ограничената скорост от 250 до 280 км/ч. 

За постигане на оптимално смесообразуване двигателят 2.5-TFSI използва технология с комбинирано впръскване на горивото както директно в горивните камери, така и във всмукателния колектор. Технологията Audi valvelift system от своя страна управлява гъвкаво времето за отваряне на изпускателните клапани в зависимост от натоварването и оборотите - за постигане на нисък разход на гориво при ниско и непълно натоварване и съответно за спонтанна реакция и максимална тяга при пълно натоварване. Според нормите NEDC RS 3 Sportback изразходва 8,3 литра гориво на 100 километра, което отговаря на 189 грама CO2 на километър. 

quattro-задвижване с променливо разпределение на въртящия момент

С помощта на седемстепенната трансмисия с два съединителя S tronic и системата за постоянно задвижване на четирите колела quattro мощта на петцилиндровата машина се предава максимално пълноценно на пътя. Електромагнинтният ламелен съединител се грижи за гъвкавото разпределение на тягата между двата моста. Колкото по-спортен е маниерът на шофиране на водача, толкова по-бързо и по-често ламелният съединител предава по-голям процент от тягата към колелата на задния мост. Стандартно управлението на системата за задвижване на четирите колела quattro е свързано със системата Audi drive select - подобно на кормилното управление, трансмисията S tronic, управлението на двигателя, клапите в спортната изпускателна система и предлаганото като опция RS-спортно окачване plus с адаптивно управление на амортисьорите. Водачът може да променя работата на всички тези компоненти в режими comfort, auto, dynamic и individual. Електронният контрол на стабилността

ESC със селективно разпределение на въртящия момент към всяко от колелата и настроен специално за RS-модела спортен режим осигурява допълнително перфекционизиране на управляемостта. 

Разширена следа и спортна настройка на окачването

Благодарение на прогресивното управление, задното окачване с четири носача и по-стегнатата настройка на сниженото с 25 милиметра спрямо стандартното A3 окачване, RS 3 Sportback постига прекрасна динамика и впечатляваща стабилност на пътя. Предната следа е разширена с 20 милиметра в сравнение със серийния модел, калниците също са видимо по-издути. Стандартно Audi монтира 19-цолови колела, излети от алуминиева сплав, обути с гуми с размер 235/35, зад които са монтирани спирачни дискове с диаметър 370 милиметра. Като алтернатива могат да бъдат поръчани карбон-керамични дискове. Диаметърът на спирачните дискове на задния мост възлиза на 310 милиметра. 

Характерен RS-дизайн

Външността на RS 3 Sportback демонстрира силата на автомобила с помощта на изразителна предна решетка Singleframe с блестящо черна мрежа, големи въздухозаборници и масивни, ъгловати странични прагове. С помощта на модифицираните аеродинамични елементи, предната броня сега изглежда още по-широка. В краищата й са разположени нови вертикални детайли. LED-фаровете с ефектна графика на светлините  по желание на клиента могат да бъдат заменени от още по-високотехнологични светлини, работещи по Matrix LED-технология. За подобаващото излъчване на задната част се грижат RS-спойлер в горния край на задния капак, дифузор и големите овални накрайници на RS-спортната изпускателна система. Надписът quattro в долния край на предната решетка Singleframe завършва динамичната визия на автомобила заедно с RS 3-емблемата, която откриваме на мрежата на радиаторната решетка и на задния капак. 

Таймер за време на обиколка, индикатор за налягането на турбокомпресора и специален RS-Screen

Циферблатите на двата кръгли контролни прибора са решени в черно, стрелките са червени, а скалите - бели. Централно разположената система за информиране на водача интегрира индикатор за налягането на турбокомпресора, уред за отчитане на температурата на маслото и таймер за измерване на време на обиколка. Като опция се предлага и напълно дигиталният Audi virtual cockpit . При него специалният RS-Screen поставя оборотомерът на централно място. Встрани от оборотомера се изобразяват данни за въртящия момент, напречното и надлъжно ускорение, както и налягането в гумите. При активиран ръчен режим на управление на трансмисията с помощта на цветна скала водачът бива подсещан при наближаване на максималните обороти да премине на по-висока предавка с помощта на скоростния лост или планките на волана. 

Спортен интериор и високо ниво на комфорт

Серийно RS 3 Sportback е оборудван със спортни седалки, тапицирани с черна кожа Feinnappa. По желание на клиента водачът и спътникът му могат да седят на предлаганите като опция RS-спортни седалки с интегрирани подглавници. И при двата варианта на седалките облегалките са декорирани с лого RS. RS-спортният волан е скосен от долната си страна и разполага с бутони за управление на инфо-развлекателната система. Главен управляващ елемент е въртящият се и натискащ се контролер, разположен на централната конзола. Като опция неговата горна повърхност може да бъде поръчана в изпълнение Touchpad. По този начин водачът може да използва функции като scroll и zoom или да въвежда символи на ръка. Като допълнение има и функция за свободно търсене на текст, която позволява лесно намиране на нужната информация само след написването на няколко символа. Системата за гласово управление разпознава определени фрази от всекидневното общуване. 

Свързан с интернет чрез Audi connect

RS 3 Sportback се представя много впечатляващо по отношение на инфо-развлекателните възможности. С помощта на LTE-модул многобройните функции на Audi connect идват на борда, като сред тях се открояват навигация с Google Earth и Google Street View, както и информация за цените на горивата, времето, избрания маршрут и трафика. Приложението Audi MMI connect App позволява лесното прехвърляне на календата от смартфон към системата MMI. Освен това водачът може да изпраща към навигационната система цели от Google Maps или пък специални цели, както и да слуша музика през интернет. С помощта на Apple Car Play и Android Auto различни полезни приложения се изпълняват директно през системата в автомобила. Наред с това навигационната система разполага и с WLAN-Hotspot, който позволява на всички пътници на борда да свържат своите лични мобилни устройства с интернет. 

Сред останалите интересни акценти са Audi phone box, озвучителната уредба Bang & Olufsen Sound System с мощност 705 вата, както и разнообразните системи за подпомагане на водача. Асистентът за задръстване е в състояние при скорост до 65 км/ч автоматично да поддържа дистанцията спрямо движещия се отпред автомобил и за кратко самостоятелно да поема работата с волана. Новост за Audi RS 3 Sportback е и асистентът за аварийно спиране, който в екстремна ситуация е в състояние автоматично да стопира автомобила, както и асистентът за напречен трафик, който сканира пространството зад автомобила при отпаркиране на заден ход. 

Пазарен дебют и цени 

В Европа RS 3 Sportback и RS 3 Limousine ще могат да бъдат поръчвани от месец април 2017  година; първите доставки до крайни клиенти се очакват през август 2017.