-
Търсене
Който познава Audi, познава и quattro.
А който веднъж е шофирал автомобил със системата quattro, повече не желае да кара нищо друго. Защо? Защото тази задвижваща концепция предава мощността по възможно най-пълноценен начин към пътя. Върховата технология quattro предлага динамика и сигурност, като едновременно с това създава едно ексклузивно, единствено по рода си удоволствие от шофирането. Едно Audi със задвижване quattro успява да стигне безпроблемно и там, където автомобилите със само един задвижващ мост вече не могат да се справят - например при наличие на хлъзгава или неасфалтирана настилка.
Специално съобразено с нуждите на всеки модел на Audi, задвижването quattro се
предлага в различни изпълнения. В компактните моделни семейства с напречно
разположен двигател се използва ламелен съединител на задния мост, с хидравличен
принцип на действие и електронно управление. При спортния модел с централно
разположен двигател R8 ламелният съединител е разположен на предния мост. Тези две
активни системи разпределят въртящия момент гъвкаво между двата моста, в зависимост
от моментната ситуация.
Самоблокиращият централен диференциал, който намира приложение в много от моделите
на Audi с надлъжно монтиран отпред двигател, представлява напълно механична
планетарна трансмисия. В стандартни условия той предава въртящия момент в
съотношение 40:60 между предните и задните колела.
За някои от върховите модели се предлага и опция за спортен диференциал на задния
мост. Със своите допънителни електрохидравлично управлявани ламелни съединители той
е в състояние активно да разпределя въртящия момент между колелата на задния мост.
В екстремни случаи технологията е в състояние да прехвърли почти целия въртящ
момент върху едно от колелата на задния мост, като по този начин притиска
автомобила в завоите и на практика елиминира склонността към недозавиване.
Вече 40 години технологията quattro води Audi напред. С над осем милиона произведени автомобила, благодарение на технологията quattro марката Audi е най-успешният премиум-производител на автомобили с постоянно задвижване на четирите колела. А благодарение на Audi lunar quattro технологията се насочва дори към луната. quattro е крайгълен камък в историята на Audi и автомобилостроенето като цяло - нито един друг производител не е съумял през 1980 година да пусне в производство бързодействаща, лека система за задвижване на четирите колела.
Технологията дебютира през 1980 на автомобилния салон в Женева в така наречения модел Ur-quattro. През 1986 година Audi заменя механичния блокиращ диференциал на първото поколение с Torsen-диференциал, който е в състояние да променя съотношението на предавания между двата моста въртящ момент, през 2005 година следва планетарната трансмисия с асиметрично, динамично основно разпределение на тягата между двата моста. До днес централно разположените самоблокиращи диференциали на Audi се усъвършенстват непрекъснато и са се превърнали в еталон за безкомпромисно сцепление и динамика при същевременно ниско тегло.
Задвижването на четирите колела quattro е един от основополагащите елементи за Audi. Марката не спира да акцентира върху тази система - с нови модели и нови технологии. quattro е от ключово значение и за мобилността на бъдещето с изцяло електрифицирано задвижване.