-
Търсене
Мощ и динамика с електрическо задвижване
Два електродвигателя се грижат за мощното задвижване на Audi e-tron и ускоряват електрическия SUV модел от място до 100 км/ч с изумителна бързина - динамиката при потегляне е сравнима с тази при спортните автомобили. За оптимално ниво на сцеплението и динамично поведение на пътя се грижи изцяло новото поколение на системата quattro - електрическото двойно предаване.
Превъзходно сцепление
Audi e-tron е оборудван серийно с новото поколение quattro - електрическата система за двойно предаване разпределя въртящия момент на електродвигателите постоянно, гъвкаво и в идеално съотношение между двата задвижващи моста в рамките на хилядни от секундата. За постигане на максимална енергийна ефективност, в повечето случаи електрическият SUV модел използва предимно задния електродвигател, но при необходимост електрическата система за двойно предаване насочва превантивно въртящия момент и към предните колела - още преди загуба на сцепление или проява на тенденции към недозавиване или презавиване поради хлъзгав път или движение с висока скорост в завой. Динамичните способности на Audi e-tron се проявяват особено ярко при движение по настилки с ниско сцепление като сняг например.
Спортен характер
Ключов фактор за постигането на динамично поведение и превъзходна странична стабилност е ниското, централно разположение на компонентите на задвижването. Комплектът акумулаторни батерии е оптимално съобразен с размерите на Audi e-tron и разположен под формата на широк и плосък блок под пътническата клетка между предния и задния мост. Така центърът на тежестта на Audi e-tron е снижен до типичното за лек автомобил ниво, а разпределението на натоварването между мостовете е балансирано в перфектно съотношение от почти 50:50.
Достатъчен за дълги пътувания автономен пробег
Подходящият и за по-големи пътешествия автономен пробег се постига и благодарение на високата степен на рекуперация - оползотворяването на излишната енергия при спиране. При много над 90% от спиранията Audi e-tron рекуперира още с електродвигателите, но в съчетание с електрохидравлично интегрираната спирачна система, която Audi прилага за първи път в световен мащаб в серийно произвеждан електромобил, потенциалът за оползотворяване на излишната енергия на електрическия SUV модел достига своя максимум.