-
Търсене
Интелигентна и ефективна. Ходовата част на Audi A8 L.
Интелигентно разпределение
Активното окачване Audi AI, предлагано като опция за A8 L, има две основни задачи. От една страна системата се грижи особено ефективно за надлъжното и напречно стабилизиране на каросерията в зависимост от състоянието на пътя и скоростта на движение. По този начин се постига значително подобряване на комфорта на возене. От друга страна тази иновативна система значително подобрява сигурността: осигуреното и без друго в следствие наличието на системата за задвижване на четирите колела quattro сцепление се подобрява още повече благодарение на технологията за оптимално разпределение на натоварването при екстремно спиране. Така накланянето на автомобила напред бива автоматично редуцирано, а спирачният път става още по-къс. Освен това в случай на страничен удар автомобилът в рамките на половин секунда автоматично се повдига с 80 милиметра и по този начин се постига по-високо равнище на пасивна безопасност за пътниците в салона. Всички тези функции са възможни за реализиране благодарение на факта, че системата за първи път работи изцяло електромеханично и окачването на всяко колело може да се регулира в реално време напълно индивидуално и в зависимост от моментната ситуация. Системата се управлява от специален команден модул, който обработва сигналите от различните сензори и подава съответни сигнали към магнитните клапани, които променят настройките на амортисьорите в реално време - гъвкаво и напълно безстепенно.
Ефективност в серийно производство
Audi A8 вече е "мек" хибрид. Комбинацията от двигател с вътрешно горене с водно
охлаждане, снабден с водно охлаждане 48-волтов ремъчен стартер-алтернатор и
високоефективна литиево-йонна акумулаторна батерия се предлага за пръв път. Тази
нова концепция е основа за постигането на редица подобрения в различни области,
които са под знака най-вече на подобрената ефективност и още по-рафинирания
комфорт.
Ремъчният стартер-алтернатор (BAS) играе двойна роля: той изпълнява ролята както на
електродвигател, така и на алтернатор. При първата от двете функции той предоставя
максимален въртящ момент от 60 нютонметра. Тази допълнителна тяга се използва
при Audi A8 за една единствена по рода си функция: когато постигнете желаната
скорост на движение, при скорост между 30 и 160 км/ч, двигателят с вътрешно горене
може да се изключва в продължение на до 40 секунди - за едно комфортно, ефективно и
изцяло лишено от вредни емисии придвижване. При това BAS във всеки момент има
достатъчен капацитет, за да стартира отново двигателя в рамките на милисекунди.
Достатъчно е само да подадете газ и двигателят с вътрешно горене се активира отново
- напълно автоматично.
Иновативният алтернатор има солидни предимства и при спиране: заедно с монтираната
над задния мост високоволтова акумулаторна батерия той осигурява мощна рекуперация.
По този начин загубите на енергия се намаляват значително. В много ситуации този
начин за оптимално оползотворяване на енергията в автомобила е дори по-ефективно от
вече споменатия режим на движение по инерция с изключен ДВГ - управляващият блок на
задвижването в A8 постоянно следи ситуацията и избира кое е най-подходящото за
даден момент решение. Системата работи в тясно взаимодействие с информацията от
различни сензори, с данните от камерата в челното стъкло, както и с предлагания
като опция предикативен асистент за ефективност с актуални данни за избраната
отсечка. Освен това представителите на моделното семейство на новото поколение
A8 са първите автомобили на компанията, които получават новите означения за
мощност. Първият от двата предлагани шестцилиндрови двигателя е 3.0 TDI с 210 kW,
който стартира с означение Audi A8 50 TDI, а 3.0 TFSI с 250 kW стартира с означение
Audi A8 55 TFSI.
Нов принцип на управление
Всяка скорост на движение носи различни предизвикателства за управлението на автомобила. Докато при ниско темпо най-важно е постигането на маневреност и повратливост, с повишаване на скоростта стабилността става все по-важна. Ето какво разбираме под добра управляемост: вашият автомобил съчетава маневреността на един Audi A4 например с комфорта на луксозна лимузина, а в остри завои се налага съвсем леко да завъртите волана (директност). Пъргавостта ще изживеете под формата на спонтанност, спортна управляемост и точност, докато стабилността ще ви впечатли с изключителна лекота на овладяване на автомобила, дори при резки движения с волана.
От технологична гледна точка това е един вечен конфликт на приоритети, който досега често водеше до компромиси с една от двете величини. Досега неизменно на преден план застава или директността, или стабилността. Динамичното управление на четирите колела решава проблема с този вечен компромис с помощта на активни намеси в управлението на предния и задния мост, които се координират от централен управляващ модул. Системата работи на основата на централен команден модул и активно управление на колелата на двата моста.
Това значително подобрява управляемостта в практически всички ситуации: при движение с ниска скорост и паркиране необходимата за въртене на волана сила се редуцира до минимум, а с помощта на завиващите в обратна на предния мост посока задни колела радиусът на завиване се намалява осезаемо. До 120 км/ч имате възможността да се наслаждавате на изключително спортна водимост, а автомобилът се движи като по релси. На магистрала динамичното управление на всички колела осигурява хомогенна управляемост за едно спокойно и стабилно усещане при шофиране. Ще почувствате този ефект дори и в ролята си на пасажер на задната седалка.