Новият Audi R8 Spyder

2016-10-04

По-бърз, по-лек и по-динамичен.

Данните за оборудването и динамичните характеристики, посовени в настоящия документ се отнасят за гамата от модели, предлагана в Германия. Запазваме си правото за промени без предизвестие; не поемаме отговорност за евентуални грешки и пропуски.  

Чиста емоция - новият Audi R8 Spyder V10  

Невероятен дизайн и спираща дъха динамика, съчетани с магнетичния чар на шофирането под открито небе - Audi представя второто поколение на модела R8 Spyder*. Неговият V10 двигател с максимална мощност 540 к.с. осигурява динамика, която спира дъха и звук, който разтърсва сетивата.  

"Новият Audi R8 Spyder е по-бърз, по-лек и по-динамичен от своя предшественик," отбелязва Щефан Винкелман, изпълнителен директор на Аudi Sport GmbH. "Заедно със закритата версия Coupe, той формира авангарда на моделната гама на марката Audi и предлага абсолютното удоволствие от шофирането под отворен покрив." 

Доведен до съвършенство - дизайнът  

Новият Audi R8 Spyder се отличава с много по-отчетливи линии и по-атлетични форми в сравнение със своя предшественик. Външните размери са нараснали с 36 милиметра в широчина, достигайки 1.94 метра, а тази добавка по отношение на широчината на каросерията се подчертава допълнително и от хоризонталните линии в предната и задната част. Пластично оформената маркова Singleframe предна решетка с нейната привличаща погледите структура тип пчелна пита изглежда по-широка и по-ниско разположена отпреди. Решетката е заобиколена от големи въздушни отвори с вертикални ламели, а над нея са вградени хармонично клиновидно оформените предни светлини с LED елементи, които по желание могат да се поръчат и с допълнително предлаганата лазерна система на светлините на Audi. Tази възможност осигурява оптимална видимост при движение в тъмната част от денонощието и се отличава ясно по осветените, анодизирани в синьо ивици, разделящи предните светлини, както и по динамичните мигачи. Тесните задни светлини с LED елементи формират отчетлива червена светлинна графика върху внушителната задна част на новия модел. Аеродинамичната сила на притискане се осигурява от големия дифузор с трапецовидно оформени тръби на изпускателната система от двете му страни. Характерните за модела странични панели (Sideblades) в задните калници са получили ново оформление, което поставя допълнителен акцент върху спортния профил на страничния силует. Отворите за въздух в тях насочват въздушната струя към централноразположения двигател V10.  

Типичен за Audi - лекият текстилен сгъваем покрив  

Сгъваемият покрив на новия R8 Spyder тежи само 44 килограма, с което спомага за постигането на нисък център на тежестта на отктития суперспортен модел. Текстилната материя е изопната назад върху двете перки на сгъваемата конструкция, като техните форми и големият капак на отделението за прибиране на сгъваемия покрив хармонират перфектно с впечатляващия дизайн на каросерията на R8 Spyder. Електрохидравличното задвижване на механизма позволява отваряне и затваряне на покрива за време от едва 20 секунди, като това е възможно и в движение със скорост до 50 км/ч. Задният прозорец се прибира веррикално в преградната стена пред двигателя и може да се отваря и затваря по желание с помощта на електрически механизъм. При затворено положение на всички прозорци, насрещният въздушен поток обтича каросерията на R8 Spyder с минимално завихряне.  

Компоненти от алуминиеви сплави и въглеродни композити - новата носеща структура Audi Space Frame  

Собственото тегло на двуместния открит модел е 1 720 килограма, но измерен без работните течности, както е прието в сферата ма моторните спортове, той спира стрелката на везната на едва 1 612 килограма. Ролята на стабилен гръбнак на новия модел се играе от новоразработената носеща структура Audi Space Frame (ASF), използваща комбинация от различни материали като алуминиеви сплави и армирани с въглеродни влакна композити. Компонентите от алуминиеви сплави формират 79,6 процента от теглото на автомобила. Развивайки концепцията на носещата рама, използвана при R8 Coupe*, те формират решетъчна структура, в която инженерите на Audi са вградили специфични за открития модел усилващи елементи в областта на праговете, предните странични колони на покрива и рамката на челното стъкло като цяло. Наред с избора на материали, теглото на отделните компоненти е намалено с цели 10 процента и благодарение на прилагането на новаторски производствени методи. В резултат на всичко това, изключително стабилната каросерия тежи едва 208 килограма, а устойчивостта й на усукване е била увеличена с над 50 процента в сравнение с предходния модел . Всичко това е залегнало като основна предпоставка за динамиката и солидното, първокласно поведение на новия модел на пътя, гарантиращо неповторимо изживяване зад волана. 

Силни състезателни гени - задвижващият агрегат V10  

Впечатляващият централноразположен двигател със система за двойно впръскване на гориво дава основния тон в новия Audi R8 Spyder V10. 5.2-литровият атмосферен агрегат се отличава със спонтанни реакции и бързо набиране на обороти. Неговият дълбок звук, който по желание може да бъде допълнително усилен с помощта на спортната изпускателна уредба с блестящо черни накрайници на ауспуховите тръби ще ви накара да настръхнете. Максималната мощност от 397 кВт (540 к.с.) при 7 800 об/мин и максималният въртящ момент от 540 Нм при 6 500 об/мин осигуряват впечатляваща динамика на пътя - време за ускорение от 0 дo 100 км/ч за 3.6 секунди и максимална скорост от 318 км/ч. С тези данни новият R8 Spyder подобрява постиженията на своя предшественик съответно с 15 к.с., 0.2 секунди във времето за спринт и 7 км/ч по отношение на максималната скорост. В същото време, с помощта на редица технологии за повишаване на ефективността, разходът на гориво се намалява с десет процента в сравнение с предходния модел. Сред тях са новият режим за свободно движение, при който R8 Spyder се движи изцяло по инерция с отцепен двигател, както и системата за изключване на цилиндрите COD (Сylinder Оn Demand), която деактивира изцяло единия цилиндров ред в режим на ниско и средно натоварване. Когато автомобилът спре, двигателят V10 се изключва автоматично от системата старт-стоп. Благодарение на всички тези технологии, разходът на гориво на новия R8 Spyder е едва 11.7 литра на 100 километра, което отговаря съответно на емисии на CO2 от 277 грама на километър. 

Стабилност и динамика на пътя - задвижване quattro  

Зад двигателя V10 е разположена седемстепенната S tronic трансмисия със светкавично бързодействие, която се управлява от водача изцяло по електронен път (by wire) без механични връзки. Tрансмисията с два съединителя на свой ред предава тяхата към новоразработената система за двойно предаване quattro с многодисков съединител с електрохидравлично задействане, включен в състава на предния мост. За разлика от преди използвания агрегат, съединителят на двойното предаване разполага с водно охлаждане за максимално ефективна работа във всички условия и е в състояние да разпределя въртящия момент напълно безстепенно в зависимост от конкретната ситуация на пътя. В екстремни случаи, до 100% от въртящия момент може да бъде насочен към един от мостовете. Механичният самоблокиращ диференциал на задния мост на свой ред гарантира великолепно сцепление и още по-впечатляваща динамика на пътя. Интелигентното управление на задвижването quattro е включено в състава на системата Audi drive select, предлагаща четири режима - от изключително динамичен до подчертано комфортно ориентиран. В съчетание с новия, допълнително предлаган спортен волан с кожена облицовка R8 performance се предлагат и още три режима на движение - за суха, мокра и заснежена настилка. С тяхна помощ поведението на пътя се съобразява още по- прецизно със съотвените пътни условия. 

Концентрирани върху водача - арматурно табло и контролни прибори  

Независимо колко бързо се движи автомобилът по завоите, ниско разположените спортни седалки с интегрирани опори за глава на R8 осигуряват надеждна и сигурна опора за тялото на водача и това на неговия спътник. Допълнително се предлагат и състезателни R8 седалки с цялостна черупкова конструкция, които са оформени по-плътно по тялото и гарантират още по-добра странична опора. Серийният облицован с кожа спортен волан на R8 изпълнява ролята на контролен център с два големи сателитни бутона в допълнение към многофункционалните бутони за управление на телефонните обаждания, навигационната система и гласовото управление на функциите. Водачът може да ги използва за стартиране и спиране на двигателя, както и за извършване на настройки на системата за контрол на динамиката на пътя Audi drive select. Допълнително предлаганият спортен волан с кожена облицовка R8 performance включва два допълнителни бутона и въртящ се контролер за управление на режима performance на клапите в изпускателната система. Големият 12.3-инчов изцяло цифров виртуален кокпит на Audi представя информация на водача под формата на висококачествени триизмерни графични изображения - по желание и в специален performance режим. Виртуалният блок на контролните прибори поставя оборотомера в центъра и предоставя информация за мощността и въртящия момент на двигателя 5.2 FSI, стойности на напречното и надлъжно ускорение в g, времената на обиколка и температурата на гумите, двигателното масло и маслото в трансмисията. R8 Spyder се предлага серийно с навигационната система от висок клас MMI navigation plus, включваща и MMI touch. Желаната информация може да бъде намерена бързо благодарение на функцията за свободно текстово търсене, която започва да прави предложения след въвеждане само на първите няколко букви. Системата за гласови команди изисква нормален говор и разбира много думи от ежедневната реч, което значително повишава удобството на използване на системата MMI. Серийно вградените в предпазните колани микрофони дават възможност за осигуряване на оптимален аудиосигнал дори при движение със свален покрив. Освен това, системата MMI navigation plus включва и WiFi точка за достъп до интернет, която позволява на пътника да използва своя смартфон, таблет или друго мобилно устройство.  

Бърза връзка - инфоразвлечения и Audi connect  

Новост на борда на R8 Spyder е смартфон интерфейсът на Audi. Той е в състояние да показва избрано съдържание от личното мобилно устройство директно на екрана на виртуалния кокпит на Audi. Пример в тази насока могат да бъдат приложения за мобилна телефония, навигация и поточно възпроизвеждане на мултимедийно съдържание. Водачът работи със съдържанието посредством многофункционалния волан, системата за гласово управление и въртящия контролер с бутон на централната конзола. Може да се поръча и устройството Audi phone box, което свързва мобилните телефони с вградената антена в автомобила и осигурява безжичното им зареждане по стандарта Qi. Audi connect осигурява мобилна връзка на R8 Spyder с интернет чрез високоскоростната технология от четвърто поколение LTE и дава достъп до редица услуги - от навигация с помощта на Google Earth и Google Street View до туристическа и трафик информация, както и търсене на обекти от особен интерес (POI). Друг особен акцент в новия модел е озвучителната система Bang & Olufsen - за първи път инженерите на Audi дграждат по два високоговорителя в опорите за глава на всяка от двете седалки, гарантирайки превъзходно аудио изживяване дори при пътуване под открито небе.  

Вашите желания са закон за нас - индивидуален подход 

Отвъд и над богатото серийно оборудване на модела, клиентите разполагат с почти неограничени възможности за оформление по свое желание на външността и интериора на новия модел. Предлага се избор на множество различни тапицерии, декоративни панели и цветове на лаковото покритие. Панелите върху праговете на вратите могат да бъдат персонализирани с надписи и емблеми. По желание, Audi може да подчертае и индивидуално подбрани елементи от каросерията като новите странични панели (sideblades) от блестящ карбон например.  

Ръчна изработка - фабриката "Бьолингер хьофе" 

Майсторството на изпълнението на новия R8 Spyder е в състояние да задоволи и най- претенциозните изисквания по отношение на качеството. Във фабриката на Audi "Бьолингер хьофе" в близост до германския град Некарсулм работят около 500 извънредно висококвалифицирани служители, които изработват всеки екземпляр от новия модел с педантична отдаденост и съвършено майсторство. Преди да бъде доставен на своя нов собственик, всеки суперспортен модел се подлага на строга процедура за проверка, която започва с качествен контрол във фабриката и включва няколко обиколки на заводското изпитателно трасе с финално приемно тестово шофиране по нормалната пътна мрежа. Предварителните продажби на модела започнаха през месец юли 2016 година с базова цена от 179 000 eвро. Първите доставки до крайни клиенти на Audi R8 Spyder ще започнат тази есен.  

Успешно представяне - R8 Spyder печели от опита в моторните спортове 

Това, което е достойно за победи на полето на моторните спортове, обикновено е достатъчно добро и за серийно производство. Audi подлага своите най-нови технологии на жестоките условия на автомобилните надпревари преди собствениците на новия R8 да ги изпитат по нормалните пътища. Подобно на закритата версия Coupe, новият Spyder споделя своята технологична платформа със състезателния R8 LMS GT3. Резултатът от това инженерно решение е значително повишаване на динамичните показатели в сравнение с първото поколение на модела. Успехът на тази философия се потвърждава и от престижните награди като "Златен волан" и "Auto Trophy", с които версията Coupe бе отличена през миналата година. 

Новият Audi R8 Spyder V10  

- Каросерия, дизайн и сгъваем покрив 

- Носеща структура Audi Space Frame (ASF) от различни материали като алуминиеви сплави и армирани с въглеродни влакна полимери (CFRP), тегло от едва 208 килограма с върхови стойности по отношение на устойчивостта на натоварване (около 50 процента по-висока от тази на предишния модел); собствено тегло 1 612 кг; тегло без товар 1 720 килограма 

- Аеродинамична концепция, съсредоточена върху постигането на максимална прилепяща сила 

- Стегнати линии на каросерията с класически за модел с централноразположен двигател пропорции 

- Текстилен сгъваем покриив с електрохидравличен механизъм за сгъване, отваряне/затваряне в рамките на 20 секунди дори в движение със скорост до 50 км/ч. 

- Отделен заден прозорец, ветробран по желание 

- Серийни предни LED светлини, по желание система лазерни светлини на Audi с динамични светлини на мигачите 

- Странични панели (sideblades) с многобройни възможности за индивидуално оформление, множество допълнителни елементи, предлагани по желание от усилен с въглеродни влакна композит 

Двигател 

- Централноразположен двигател V10 с атмосферно пълнене и работен обем 5.2-литра, мазилна система със сух картер, система за двойно впръскване на горивото - директно в цилиндрите и индиректно във всмукателния колектор, система за изключване на цилиндрите 

- Високооборотен двигател със спонтанни реакции и характерен звук - Впечатляващи мощ и тяга, внушителни динамични характеристики - максимална мощност 397 кВт (540 к.с.), максимален въртящ момент 540 Нм, време за ускорение от 0 дo 100 км/ч от 3.6 секунди, максимална скорост 318 км/ч 

- Среден разход на гориво по NEDC - 11.7 литра на 100 километра, отговарящ на средни емисии на CO2 от 277 грама на километър  

Задвижване 

- Светкавично бърза седемстепенна трансмисия S tronic с функция за свободно движение по инерция с отцепен силов тракт 

- Новоразработена система за постоянно предаване на четирите колела quattro с изцяло гъвкаво разпределение на задвижващата тяга, многодисков съединител с електрохидравлично задействане, електронен контрол и водно охлаждане, механичен самоблокиращ диференциал на задния мост  

Ходова част 

- Независимо окачване с двойни напречни носачи на всички колела, допълнително предлагано адаптивно управление на работата на амортисьорите Audi magnetic ride 

- Високоефективна спирачна система с 18-цолови дискови спирачки на всички колела, възможност за поръчка на спирачна система с 19-цолови керамични дискове 

- Кормилна уредба с електромеханичен сервоусилвател, като алтернатива се предлага динамична кормилна уредба с променливо предавателно число 

- 19-цолови колела със серийно монтирани различни по размер гуми на предния и задния мост, като алтернатива се предлагат и 20-цолови колела 

- Серийна система за контрол на динамиката на пътя Audi drive select с четири режима (auto, individual, dynamic, comfort), по желание се предлага версия с три допълнителни спортни режима (суха, мокра, заснежена настилка) за максимално динамично представяне при съответнитепътни условия  

Вътрешно пространство 

- Изчистени линии, нови седалки, дъговидно оформен "monoposto" на мястото на водача 

- Нови цветове и материали, многобройни възможности за индивидуално оформление 

- Контролните прибори са изцяло фокусирани върху водача, всички основни функции могат да се управляват от многофункционалния волан 

- Сериен облицован с кожа спортен волан R8 sport с два сателитни бутона за start/stop на двигателя и управление на системата Audi drive select 

- Допълнително се предлага спортен волан performance с два допълнителни бутона за новия режим performance и за управление на клапите в изпускателната система 

- Сериен виртуален кокпит Audi с възможност за свободно конфигуриране с 12.3-инчов дисплей, включително показания performance с информация за динамичните показатели на пътя 

Инфоразвлекателни системи и Audi connect 

- Второ поколение на мoдулната инфоразвлекателна платформа (MIB2) 

- Серийна навигационна система MMI navigation plus с MMI touch, новоразработена концепция за управление с хоризонтална йерархия на менютата и функция за свободно търсене на текст 

- Интегрираните в предпазните колани микрофони за по-удобно провеждане на разговори са част от серийното оборудване също както и системата за гласово управление на функциите 

- Допълнително се предлагат система Audi connect, смартфон интерфейс Audi и Audi phone box с функция за индуктивно зареждане 

- Дебют за Audi - озвучителна система Bang & Olufsen с новаторски, вградени в опорите за глава на седалките високоговорители  

Производство 

- Производство във фабриката "Audi Бьолингер хьофе" близо до производствения център на Audi в Некарсулм, застроена площ от 30 000 м2, 500 висококвалифицирани служители 

- Гъвкаво производство с новаторски производствени методи , 16 монтажни цикъла по около30 минути всеки, почти изцяло ръчно производство 

- Триетапна процедура на проверка и одобрение преди доставка (пълен преглед в тестовия център, проверка на качеството на изпълнението на прилежащото към фабриката собствено изпитателно трасе, едночасово тестово шофиране по нормалната пътна мрежа) 

Мощ без граници - Audi R8 Spyder V10  

Централноразположен двигател с 540 к.с.,задвижване quattro с гъвкаво разпределение на въртящия момент, лека каросерия от въглеродни композити и алуминий, нов режим performance - Audi R8 Spyder* предлага най-доброто от модерните технологии, а сгъваемият текстилен покрив осигурява първокласно изживяване зад волана под открито небе.  

"С новия R8 Spyder V10 ние влагаме целия си опит, натрупан в областта на моторните спортове в серийното производство," споделя главният изпълнителен директор на Audi Sport GmbH Щефан Винкелман. "Това дава възможност второто поколение да подобри могъщото представяне на своя предшественик." 

Външен дизайн  

Динамичният характер на новия Audi R8 Spyder V10* си проличава веднага още от пръв поглед. Изнесената напред позиция на пътническото пространство, силно подчертаните арки на калниците и издължената задна част очертават класическия силует на спортния автомобил с централноразположен двигател.  

Атлетична останка - по-широк от своя предшественик 

Новият R8 Spyder е с 14 милиметра по-къс от предходния модел, с което дължината му достига точно 4 426 милиметра. 

Каросерията е пораснала с 36 милиметра до 1 940 милиметра на широчина. Височината от 1 244 милиметра е запазена същата като при първото поколение на R8 Spyder, също както и междуосието от 2 650 милиметра. 

Впечатляващи детайли - страничните панели и дифузьора 

Оформлението на предната част се характеризира с хоризонтални линии и с широката и ниска предна Singleframe решетка с оформена като пчелна пита структура. Пластично изпълнени повърхности осъществяват връзката между нея и клиновидно оформените предни светлини. Контурите на каросерията над колелата загатват за задвижването quattro, а променените в сравнение с предишния модел странични панели (sideblades) поставят ярки акценти. Алуминиевият капак на резервоара се отличава с релефно изпълнено лого. След отваряне на капака водачът вкарва пистолета на бензинова та колонка директно в гърловината на резервоара. Също като състезателните болиди моделът няма отделна капачка на винт. Концепцията за подчертаване на хоризонталните елементи придава широк, атлетичен изглед и на задната част. Трапецовидните тръби на изпускателнaта система, които се предлагат и с допълнителни блестящо черни накрайници, са разположени от двете страни на дифузьор с вертикално оребряване. Формите на вентилационните отвори на двигателния отсек и задните LED светлини си кореспондират, а разклонените светлинни контури създават отличаваща се червена светлинна графика в тъмнината. Всяка от задните светлини съдържа по 118 отделни LED елементи, които излъчват абсолютно хомогенен светлинен поток.  

Отлична видимост в тъмнината - лазерните светлини на Audi 

По 37 светодиода във всяка една от предните светлини на новия R8 Spyder създават ярък LED светлинен поток , който може да бъде допълнен и с предлаганите допълнително лазерни светлини на Audi. При тях модулът с по четири високомощни лазерни диоди, всеки от които е с диаметър от едва 300 микрометра, излъчва син лазерен светлинен лъч с дължина на вълната от 450 нанометра. Впоследствие фосфорен конвертор се грижи за превръщането му в бяла, приятна за човешкото око светлина с цветна температура от 5 500 Келвина. Лазерните светлини на Audi, които се включват при скорост на движение над 60 км/ч в условия на извънградско движение, увеличават обхвата на дългите светлини и така осигуряват на водача допълнителна видимост и безопасност на пътя. Интелигентната сензорна система с видеокамера разпознава останалите участници в движението и автоматично променя профила на светлинния поток, намалявайки интензитета там, където това е необходимо с цел предотвратяване на заслепяването им. Наличието на системата лазерни светлини на Audi личи отвън по осветените, анодизирани сини ленти, разделящи предните светлини. Тя е комбинирана с динамични светлини на предните мигачи, които се движат отвътре навън със скорост от 400 милисекунди на цикъл. Динамичните мигачи отзад са серийни.  

Както желаете - цветовото оформление 

Откритият суперспортен автомобил се предлага с единайсет цвята на външното лаково покритие, като новата кафява тоналност Argus brown е запазена специално за версията Spyder. Програмата Audi exclusive на свой ред дава възможност на клиентите да смесват цветовете в зависимост от личните си предпочитания и вкусове. За новите странични панели (sideblades) се предлага палитра от четири цвята и допълнителна версия от блестящ карбон. Допълнително Audi предлага също възможност за изпълнение на предния спойлер, дифузьора, новите странични панели (sideblades) и рамките на вентилационните отвори в горната част на задния капак от усилен с въглеродни влакна композит. Текстилният сгъваем покрив се предлага в черно, кафяво и червено. 

Cгъваем покрив  

В затворено положение сгъваемият покрив на новия Audi R8 Spyder* се вписва идеално в линията на дизайна на модела. Той се издига ниско над каросерията, а силуетът му прелива в задната част с две продълговати, елегантни перки. Големият капак, под който се сгъва, е изработен от усилен с въглеродни влакна полимер (CFRP) с два отчетливи обтекателя с по три вентилационни отвора. Tе продължават назад до сервизния капак, където обтекателите биват свързани помежду си с широк отвор. Двигателят V10 поема свеж въздух през тях и през двата отвора в страничните панели (sideblades). Клапите в заглушителя се грижат за промяната на потока и така контролират нивото на шума във всмукателния тракт.  

Tипичен за марката Audi - лекият текстилен покрив 

Структурата на мекия покрив е изпълнена предимно от леки материали като алуминиеви и магнезиеви сплави, а външното покритие е типичния за марката Audi висококачествен текстил. Теглото на сгъваемия покрив е само 44 килограма, което спомага за постигане на нисък център на тежестта при откритив суперспортен модел. Електрохидравличният механизъм за сгъване, чиято хидравлична помпа с налягане 175 бара задвижва девет изпълнителни модула, се задейства само с едно натискане на бутон и oтваря и затваря мекия покрив в рамките само на 20 секунди - дори по време на движение със скорост до 50 км/ч. Когато се отваря, мекият покрив се сгъва във формата на Z в плоското си отделение над двигателя. Капакът на отделението от своя страна се движи плавно на две седемзвенни панти. Задният прозорец е разположен между пътническия отсек и пространството за сгъваемия покрив. Подобно на мекия покрив, той се задвижва от електрически механизъм по команда от превключвател на централната конзола между седалките. В затворено положение прозорецът блокира вихрите от насрещния въздушен поток, а в отворена позиция осигурява достъп на могъщия звук на двигателя V10 до вътрешното пространство на купето. Завихрянето на нивото на главите на водача и неговия спътник са силно ограничени в сравнение с предходния модел. Допълнително предлаганият ветробран, изработен от синтетичен текстил спомага за допълнително повишаване на комфорта във вътрешното пространство. Той намалява обратния поток около главите с около 90 процента, а в зоната на раменете и вратовете намалението на вихрите е с около 80 процента. Защитата на пътниците при преобръщане се осигурява от два стабилни стоманени елемента с пренапрегнат пружинен механизъм. Заедно с покрива, неговото отделение за прибиране, отделението за задния прозорец и многозвенните панти на изработения от усилен с въглеродни влакна полимер и задвижван от хидравличен механизъм капак на отделението за покрива съставляват конструктивния модул на сгъваемия покрив в състава на каросерията на новия открит модел. 

Носеща структура Audi Space Frame  

Според нормата DIN, собственото тегло на новия Audi R8 Spyder* без водач възлиза на едва 1 720 килограма, а теглото му незареден с течности е само 1 612 килограма. Ключов фактор за постигането на тези забележителни стойности е новата носеща структура Audi Space Frame (ASF) от различни материали. Тя съчетава компоненти от алуминиеви сплави с такива от усилени с въглеродни влакна полимери (CFRP), изпълняващи носеща роля в конструкцията. Теглото на ASF структурата на новото Audi R8 Spyder възлиза на едва 208 килограма.  

Компонентите от алуминиеви сплави съставляват 79.6 процента от ASF и изграждат носеща структура с напречни елементи, която инженерите на Audi са използвали за основа на специфични мерки за усилване особено в областта на праговете, предните странични колони и рамката на предното стъкло в сравнение с конструкцията на R8 Coupe*. Предната и задната част на новия Audi R8 Spyder са сглобени главно от отляти от алуминий възли и екструдирани профили от същия материал. Външните панели на каросерията като например предният капак, вратите и страничните елементи, също са изработени предимно от алуминиеви сплави. Централният тунел, преградната стена между пътническия и двигателния отсек, средните странични колони и капакът на отсека за сгъваемия покрив са изработени от усилени с въглеродни влакна полимери CFRP. Tе формират изключително стабилния, почти неподатлив на усукване гръбнак на пътническата клетка. Новаторските производствени методи от своя страна намаляват теглото на отделните компоненти с до десет процента. В сравнение с предходния модел, ASF структурата на новия Audi R8 Spyder е значително подобрена по всички критерии на оценка. Със своята близо 50 процента по-висока устойчивост на усукване, тя е в основата на прецизното поведение на пътя, високата безопасност в случай на сблъсък и ниското ниво на вибрации, благоприятстващо акустиката на каросерията. Изградената от различни материали нова ASF структура се отличава с върхови показатели в класа на спортните автомобили по отношение на своя коефициент на олекотяване - мярка за съотношението между тегло, размери и устойчивост.  

Мощна прилепяща сила - аеродинамиката 

Постигането на висока скорост в завой и на възможно най-добрата стабилност се намират в пряка зависимост от осигуряването на оптимална аеродинамична прилепяща сила. При R8 Spyder тя се осигурява от широкия дифузьор, който започва да действа от нивото на задния мост и спомага за вливането на преминаващата под каросерията въздушна струя в общия въздушен поток без излишно завихряне. Tози ефект на засмукване й дава възможност за още по-бързо движение и притиска R8 Spyder още по-силно към пътя. Два спойлера на Вентури насочват прецизно въздушната струя право в дифузьора и почти удвояват неговата ефективност. Надлъжно разположените ребра от своя страна канализират потока така, че той да не достига до центъра. В областта на предния мост, предните дифузори, насочващите елементи и Вентури спойлерите отвеждат въздушния поток прецизно през обемите на калниците. Гладката облицовка на пода на каросерията ускорява преминаващия под нея въздушен поток. Освен пода, облицовката закрива и кардановия вал, оставяйки открити за целите на охлаждането единствено вентилационните отвори за двигателя, системата за мазане със сух картер и трансмисията S tronic. Двуместният открит модел има коефициент на въздушно съпротивление от 0.36, а ниската каросерия намалява челната площ до относително малките 2.01 м2.  

Двигател  

От 0 дo 100 км/ч за 3.6 секунди, 11.8 секунди за спринта от 0 дo 200 км/ч и максимална скорост от 318 км/ч - това са в обобщен вид динамичните характеристики на новия Audi R8 Spyder*. Той ускорява от 0 до 100 км/ч с две десети от секундата по-бързо от своя предшественик, достига границата от 200 км/ч с шест десети от секундата по-бързо, а максималната му скорост е със 7 км/ч по-висока. Със своя работен обем от 5 204 cм3 агрегатът V10 с атмосферно пълнене и висока степен на сгъстяване (12.7:1) развива максимална мощност 397 кВт (540 к.с.) и максимален въртящ момент в размер на 540 Нм при 6 500 об/мин. Tова са с 15 к.с. и 10 Нм по-високи стойности от постиженията на първото поколение на R8 Spyder. Съотношението между тегло и мощност при новия модел е едва 3.19 килограма на конска сила.  

Музика, която няма да сбъркате - атмосферният V10 двигател 

Десетцилиндровият двиигател демонстрира светкавични реакции на педала на газта и без усилие достига чак до 8 700 об/мин. На границата на червената зона на оборотомера буталата изминават близо 27 метра всяка секунда. Със своя ред на запалване 1 - 6 - 5 - 10 - 2 - 7- 3 - 8 - 4 - 9 и смяната на интервалите на възпламеняване при 54 и 90 градуса, десетцилиндровата машина възпроизвежда свой уникален звук, който не може да се сбърка с нищо друго - комбинация от свистене и рев, която придобива все по-впечатляващ обем и експресивно зчучене с покачване на оборотите. Акустичните клапи в изпускателната система са част от серийното оборудване, а допълнително предлаганата спортна изпускателна система с черни накрайници на ауспуховите тръби добавя още по-ярък акцент във вокалното представяне на модела.  

Нови технологии за ефективност - намален разход на гориво 

В сравнение с предходния модел, разходът на гориво според изискванията на европейския цикъл NEDC е отбелязал спад в размер на десет процента благодарение на възможностите на технологиите за повишаване на ефективността. Системата за изключване на цилиндрите COD (Cylinder On Demand) деактивира единия цилиндров ред в условия на ниско до средно натоварване, a системата за двойно впръскване доставя свежите порции гориво директно в горивните камери (FSI) или във всмукателния колектор (MPI) в зависимост от конкретната нужда. Когато автомобилът спре, системата start-stop автоматично угасва двигателя. Благодарение на тези мерки, новият Audi R8 Spyder изразходва средно 11.7 литра гориво на 100 километра пробег и отделя 277 грама CO2 на километър.  

Като състезателен болид - мазане със сух картер 

Мазилната система използва принципа на "сухия" картер. За разлика от конвенционалната схема с монтирана под двигателя маслена вана, при нея отделният маслен резервоар под формата на вертикално разположен зад двигателя алуминиев съд дава възможност за разполагане на двигателя V10 в по-ниска позиция, което на свой ред спомага за постигане на изключително нисък център на тежестта на автомобила. Системата е конструирана да издържа на състезателно натоварване и осигурява надежден, непрекъснат маслен поток при стойности на напречно и надлъжно ускорение до 1.5 g.  

Структурата на системата за мазане със сух картер е доста комплексна. 

Високоефективният помпен модул съчетава водната помпа с многостепенната маслена помпа. Моторното масло, картерните газове и газовете от пространството на веригата и цилиндровите глави се извличат от всмукателните степени и се изпомпват през масления охладител в масления резервоар. След това мазилната степен изпомпва маслото през масления филтър обратно към отделните точки за смазване на двигателя. 

Задвижване 

Спиращи дъха скорости в завоите, извънредно прецизно и винаги стабилно поведение на пътя - новият Audi R8 Spyder* води в своята категория и по отношение на качествата на силовия тракт. Той съчетава три високотехнологични агрегата - седемстепенната трансмисия S tronic, новоразработения многодисков съединител с изцяло променлив режим на работа и самоблокиращия диференциал.  

Режим на свободно движение - трансмисията S tronic 

Извънредно компактната и светкавично бърза в реакциите си седемстепенна трансмисия S tronic е разположена зад двигателя V10, а командите на водача за смяна на предавките се предават изцяло по електронен път - "by wire". Смяната може да се извършва ръчно чрез скоростния лост или планките на волана, както и напълно автоматично - водачът може да остави S tronic да върши самостоятелно тази работа, преминавайки в режим D или S. С натискане на специален бутон, стартовата програма ("launch control") автоматично зацепва съединителя при достигане на около 4 500 об/мин, гарантирайки максимално ускорение от място. Ако водачът отпусне педала на газта при скорост на движение над 55 км/ч, трансмисията отваря и