Новият SUV модел сред plug-in хибридите Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro

2016-07-05

Най-доброто от двата свята – новият Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro

Моделът се ускорява за 6,0 секунди от 0 до 100 км/ч, но изразходва само 1,7 литра дизелово гориво на 100 километра. Audi Q7 e-tron quattro е динамичен, комфортен и едновременно с това изключително икономичен автомобил. В напълно електрически режим на движение автономният му пробег достига 56 километра без отделяне на никакви локални емисии. Това първият в света plug-in хибриден модел с двигател V6 TDI и задвижване quattro.

Рlug-in хибридът прави реалност на пътя най-доброто от двата свята. Q7 e-tron 3.0 TDI quattro cъчетава предимствата на двигателя с вътрешно горене с тези на електрическото задвижване демонстрирайки нови, по-високи стандарти в силно конкурентната среда на пазара.

Динамична мощ и нисък разход на гориво

Рlug-in хибридното задвижване на Audi Q7 e-tron quattro осигурява изобилна мощ във всички ситуации на пътя. Заедно, дизеловият двигател 3.0 TDI и тяговият електродвигател постигат максимална системна мощност от 275 кВт (373 к.с.) и максимален въртящ момент в размер на 700 Нм. Спринтът от 0 дo 100 км/ч отнема едва 6.0 секунди, а максималната скорост достига 225 км/ч. Благодарение на резервоара с вместимост 75 литра, цялостният автономен пробег на модела възлиза на над 1 400 километра. При това изпъква особено ясно основното предимство на plug-in хибридната задвижваща система - докато автомобилите с конвенционално задвижване губят енергия при спиране, Q7 e-tron quattro я оползотворява чрез механизма за рекуперация. С други думи - по време на спиране моделът превръща излишната кинетична енергия в електрическа, която може отново да бъде използвана в последващо ускорение.

Предимството на възможността за презареждане на акумулаторите при Q7 e-tron quattro е във възможността за покриване до голяма степен на ежедневния пробег при много потребители. В напълно електрически режим на движение с максимална мощност от 94 кВт, клиентите на модела могат да изминат разстояние до 56 километра с нулеви локални емисии.

Новият Audi Q7 e-tron quattro демонстрира нови, по-високи стандарти и по отношение на разхода на гориво - според методиката на изпитания ECE за модели с plug-in хибридно задвижване, средният разход на модела е едва 1.7 литра дизелово гориво на 100 километра. Tова отговаря на количество на емисиите на CO2 в размер на 46 грама на километър пробег.

Климатичната инсталация на модела също е конструирана с цел постигане минимална енергийна ефективност.

С помощта на вградената термопомпа, разработената специално за новия SUV модел система за термичен мениджмънт оползотворява излишната топлина от електрическите компоненти на задвижването. Audi е първият автомобилен производител в световен мащаб, който използва тази технология в серийно произвеждан plug-in хибриден модел.

Пътуване в луксозна атмосфера

Новият Audi Q7 e-tron quattro предлага най-обширното вътрешно пространство в своя пазарен сегмент и може да се оборудва индивидуално с многобройни луксозни удобства от висша класа. Високотехнологичните контролни прибори и ергономичната концепция за управление на функциите също поставят нови стандарти. Серийният за модела виртуален кокпит с изцяло цифрови показания на контролните прибори на Audi и централизираната система за управление MMI са изцяло новоразработени. Действието им е максимално опростено и се отличава с интелигентна логика.

Серийната в новия Audi Q7 e-tron quattro система MMI navigation plus, която включва и интернет модула Audi connect, работи в тясно взаимодействие със системата за управление на хибридното задвижване. Така данните от навигационната система и актуалната ситуация на пътя могат да се използват в реално време в максимално ефективна хибридна стратегия за изчисляване на най-добрия маршрут до желаната цел още преди потегляне. По време на път, системата за икономичност с превантивни функции помага на водача да пести гориво, генерирайки точно изображение на предстоящите три километра от маршрута и използва визуални сигнали, за да предложи отпускане на газта при възможност. Едновременно със сигнала, активният педал на газта пулсира еднократно под крака на водача. Tази система за подпомагане на човека зад волана е друга абсолютна технологична новост от Audi.